Túl a városon 2018. november 24. 10:40 Forrás: 444.hu

Lassan a legsötétebb idők jönnek újra elő

Régen „házmester” ország voltunk, a fasiszta és a kommunista hatalom is besúgásra biztatta az embereket és sajnos volt ebben partnerük az egyének között. De azt senki sem gondolta, hogy ezek az időszakok és a besúgások újra a mindennapok részei lesznek.

A 444.hu szúrta ki, hogy a G. Fodor Gábor által szerkesztett, Habony Árpád tulajdonában lévő 888 oldalon a tanáraik feljelentésére biztatják azokat az egyetemistákat, akiknek elegük van az egyetemükön zajló „kéretlen baloldali politizálásból”. A besúgók feljelentésüket egy megadott e-mail címere küldhetik el.

A felhívás előzménye, hogy a múlt héten megjelent egy beszámoló az oldalon, melyben az ELTE BTK elsőéves diákja, Zelenka Dóra arról írt, hogy az ELTE „már a gyakorlatban is a balliberális eszmék szócsöve lett, a kormányellenes propaganda beszőtte magát az órák tematikái közé is”

Zelenka többek között arról írt, hogy az ELTE médiatudomány szakának oktatói szerint alulfizetik a felsőoktatást, miközben a tanárok átlagosan havi félmillió forint fölött keresnek. És hogy volt oktatója, aki szerint a CEU Közép-Európa legjobb egyeteme, pedig erre Zelenka semmiféle bizonyítékot nem talált.

Szerepelt az írásban az is, hogy „a BTK néhány szaka azért vállalt szolidaritást a Társadalomtudományi Karral, mert megszűnt a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak. A tanszékvezetők a kormányt támadják azért, mert a kereszténydemokráciába nem fér bele a nyugati 'felvilágosult' világ gondolkodásmódja, miszerint a nemek megszűnése nem jelent problémát, és a feminista irodalom egy értéket közvetítő tantárgy. Na persze.”

Az írás végül arra fut ki, hogy Zelenkát felháborítja, hogy valódi tanulmányok helyett nap mint nap liberális propagandával fűszerezett előadásokat kell hallgatnia, és szégyellnie kell magát, amiért hisz a kereszténydemokráciában, és elítéli a fertőző, generációgyilkos gender ideológiáját. – írja a 444.hu

A 888.hu-n megjelentekre Hammer Ferenc, az ELTE médiatanszékének vezetője reagált. Ebben tételesen cáfolta a cikkben szereplő valótlan állításokat és csúsztatásokat.

  • A 888.hu szerint az előadó azt mondta, hogy „.. a kormány krónikusan alulfizeti a felsőoktatást. Olyan szinten, hogy még villanykörtére sem jut.” Ezzel szemben semmilyen villanykörtéről nem volt szó az órán, míg viszont aznap, szerda délelőtt, az ország legnagyobb egyeteme legnagyobb karának legnagyobb előadójában nem lehetett vetíteni projektorral.
  • A 888.hu azt írja: “Lehet sivalkodni, hogy nem jut elég pénz projektorra és villanykörtékre, az persze nem zavarja a tanárokat, hogy havonta több mint félmilliót keresnek átlagosan.” Ez hazugság. Az ELTE Médián senki nem keres nettó 500 ezret, a 10 főállású oktató nettó átlag még 250-et sem nagyon keres. Amúgy a közalkalmazotti bértábla rendelkezik az oktatók fizetéséről. Emellett a gyakorlati szaktárgyak külsős óraadói közül sokan évek óta ingyen dolgoznak, vagy pedig olyan, a szemeszterre szóló fizetésért, amit ők általában a piacon egynapos munkáért szoktak kapni.
  • A 888.hu írja: „Azt is megtudtam, hogy a CEU Közép-Európa legjobb egyeteme, függetlenül attól, hogy erre sehol sem találtam bizonyítékot.” A QS World Rankings szerint a CEU 5 szakja benne az első 100-ban, ugyanezen a listán a CEU után a legjobb magyar egyetem a Szegedi Egyetem a 380. hely környékén, az ELTE valahol a 700-750. hely körül van. A környékbeli országok legjobb egyetemei közül csak Bécs fér be az első 200-ba.

Írása végén Hammer kitért arra, hogy a 888.hu többek között „sivalkodás” címszóval látta el a szóban forgó cikket, és mint szerkesztőségnek, ezt szíve-joga tenni. Majd így folytatta: „Hogy ezt zömmel közpénzből teszik, ahhoz már talán kell némi gyomor. Azonban, hogy a 888.hu szerkesztősége megengedte, hogy egy munkatársuk elsős ELTE média szakos hallgatóként közöljön egy tévedésektől és ferdítésektől hemzsegő cikket a saját egyeteméről, az cinikus és lelketlen dolog. Mert ugyan ezért a munkáért a 888.hu-től kap fizetést a hallgató, ám úgy tűnik, a megtámadott ELTE Média jobban aggódik hallgatójáért mint a 888.hu ifjú munkatársáért.”

Hammer válaszára reagálva jelent meg csütörtökön egy újabb cikk Habony lapjában, amit aztán az Origo is szemlézett, és ami tartalmazta a feljelentésre való felhívást is. Az írás szerint Hammer „megtámadta” a 888 egyik munkatársát azért, mert „hallgatóként őszintén leírta, hogy politikailag milyen egyoldalú, manipulatív és uszító mondatok hangzottak el az ELTE-n”.

A 888 írása szerint Hammer fenyegető írásával lábbal tiporta az egyetemi intézmények és a demokrácia alapszellemiségét, azaz a véleménynyilvánítás szabadságát. Külön sérelmezték azt, hogy Hammer a tanszék blogján reagált, ezzel ugyanis szerintük visszaélt intézményi hatalmával.

A tanárok feljelentgetésének gesztusa Magyarországról legutóbb az államszocializmus időszakából lehet ismerős, de nemzetközi példákból látni, hogy a szélsőjobboldal több országban is rákapott.

Brazíliában az elnökválasztás után biztatta arra Bolsonaro pártjának egyik képviselője a diákokat, hogy jelentsék fel azokat a tanáraikat, akik nem őrülnek az új elnök győzelmének, és a német AfD is arra kérte a diákokat és szülőket, hogy jelentsék azokat a tanárokat, akik politikai véleményt fejtenek ki az intézmény falai között.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: egyetem hallgatók 888.hu feljelentés