Hirdets
Túl a városon 2018. szeptember 25. 19:21 Forrás: MTI

Súlyos bírságot kapott a Ryanair és a Wizz Air tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt

Összesen 125 millió forint bírságot szabott ki Budapest Főváros Kormányhivatala a két diszkont légitársaságra - jelentette be György István fővárosi kormánymegbízott kedden újságíróknak nyilatkozva.

György István fővárosi kormánymegbízott kedden újságíróknak nyilatkozva elmondta, a nem jogerős, elsőfokú ítélet ellen a légitársaságok fellebbezhetnek.

Az ír Ryanairt 100 millió, a magyar hátterű Wizz Airt 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezték.

A kormánybiztos elmondása szerint a július végén, illetve augusztus végén indítottak eljárást a két légitársasággal szemben. A Ryanair esetében két, Las Palmas repülőterére közlekedő járattal kapcsolatosan merültek fel aggályok. Az utasoknak ugyanis csak az érkező repülőtéren közölték, hogy nem minden utas csomagját vitték el, több feladott poggyász is Budapesten maradt. A másik esetben túlsúlyra hivatkozva közölték az utasokkal a gép fedélzetén, hogy bizonyos csomagokat ki kell pakolni, és le kell szállnia annak, aki nem akar a csomagja nélkül utazni.

A Wizz Air esetére György István nem tért ki. A Miniszterelnökség korábbi közlése szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben „semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait”. 

A vizsgálat elhúzódott, mivel a légitársaságokat többször is meg kellett keresni, az egyik cég pedig határidő-hosszabbítást is kért. A Ryanair és a Wizz Air esetében is egyértelműen megállapítható a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat,

a bírság összege azért tér el, mert a Ryanair súlyosabb, és több embert érintő szabálytalanságot követett el. 

György István jelezte: csaknem 200 vizsgálatot végeztek el eddig, ezek 75 százaléka járatkésés, 20 százaléka visszautasított beszállás, 5 százaléka pedig járatkimaradás miatt indult.

Ujhelyi István szocialista EP-képviselő az elmúlt hónapokban felmerült, a diszkont légitársaságokat érintő fogyasztóvédelmi ügyek hatására egy az egész EU-ra kiterjedő fapados etikai kódex kidolgozását tűzte ki célul, amivel szerinte biztosítani lehetne, hogy az utasok ne legyenek kiszolgáltatva a légitársaságok sokszor merőben eltérő és gyakran változó szolgáltatási gyakorlatainak. A hónap elején arról is beszámoltunk, hogy az érintett cégek bojkottálták az etikai kódexről szóló egyeztetést.

* * *

Szeged.hu – Rólunk, nekünk, velünk, értünk. Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: légitársaság Ryanair Wizz Air