Hirdets
Szegeden 2018. szeptember 21. 10:24 Forrás: vg.hu

Használt sínből épül a tramtrain pályája

A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tramtrain pályája máshonnan felszedett, használt sínekből építi a kivitelező. A NIF Zrt. szerint ebben nincs semmi kivetnivaló, és így még olcsóbb is.

A használt síneket a MÁV Zrt. szállítja és az egyes, felújítás alatti fővonalakból bontják ki. Így akár 25 százalékkal is olcsóbb lehet az adott szakasz építése. A beruházó társaságot a Világgazdaság a sínek újrafelhasználásának előnyeiről és kockázatairól kérdezte.

Ezek a sínek főként a hetvenes évek vége és a kilencvenes évek között készültek, de a mellékvonalakon beépítve műszakilag még további évtizedekig alkalmasak arra, hogy az ezen a pályaszakaszokon megengedett, óránként legfeljebb 100 kilométeres sebességgel közlekedjenek rajtuk a szerelvények.

Bár a használt sínek válogatása, szükség esetén újrahegesztése nagy figyelmet igényel és időigényes is, a NIF válasza szerint emiatt nem csúszik a projekt – sőt tervezetten halad –, mert annak ütemezésénél már számoltak a felújítás időigényével.

Attól sem kell tartani, hogy rejtett hibás sínek kerülnek az új pályára, mivel a sínek már a bontás előtt alapos vizsgálaton esnek át, a műszaki állapotukat minősítik. E mérések pontos képet adnak a repedések esetleges helyzetéről, a sín kopásáról, a felújíthatóságáról, felhasználásának lehetőségéről. A beépítés után e vizsgálatokat megismétlik, a forgalomba helyezés egyik feltétele az alkalmasság igazolása – hangsúlyozta a társaság. Így ezért az sem merült fel, hogy a tramtrainhez mégis új síneket vásároljanak. – írja a vg.hu

* * *

Szeged.hu – Rólunk, nekünk, velünk, értünk. Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: sín tramtrain vasút vasútipálya