Hirdetés
Túl a városon 2018. augusztus 3. 17:34 Forrás: MTI

Fapados etikai kódexet kezdeményez az EP-ben Ujhelyi István

A szocialista politikus mint az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának alelnöke tesz javaslatot.

Hirdetés

Ujhelyi István, az MSZP EP-képviselője pénteken Budapesten arról beszélt, nem a fapados légitársaságok ellen akarnak fellépni, üdvözlendőnek tartják ezt az üzleti modellt, ami forradalmat hozott az európai repülésben.

Az elmúlt időszak botrányai miatt azonban megálljt kell parancsolni a cégeknek egy határozott fogyasztóvédelmi akciótervvel a fapados légitársaságok utasai jogainak megvédése érdekében

– mondta.

A problémák közé sorolta, hogy

sokszor cserben hagyják az utasaikat ezek társaságok, nem tájékoztatják őket, még azt a legalapvetőbb szabályt sem tartják be, hogy nem változtatnak egy megvásárolt szolgáltatás tartalmán.

Ujhelyi István elmondta, meghívja szeptember 5-re az EP-be a repülőtársaságok, a repülőterek üzemeltetőinek és a fogyasztóvédelmi szervezeteknek a képviselőit, hogy egyeztessenek velük az etikai kódexről.

Mint mondta

nem akarnak az árképzésbe beleszólni, azt szeretnék, ha egységes, átlátható, követhető szabályok lennének.

Elmondta: Európában mintegy 150 repülőtársaság működik, ebből körülbelül 20 a fapados.

A sajtótájékoztatón részt vevő F. Szabó Emese szakújságíró szerint a piaci verseny arra késztette a légitársaságokat, hogy minden fillért megfogjanak, és leginkább az utasokon lehet spórolni. Arról is beszélt, hogy a kódex nem csupán a fapados, hanem az összes légitársaságra vonatkozna.

Az etikai kódexnek tartalmaznia kellene azt az előírást, hogy a légitársaságnak előzetesen tájékoztatnia kell az utast, mit tartalmaz a jegy ára. Egymás mellett ülnek-e az együtt utazók, hány csomagot vihet az utas, az utasokat tájékoztatni kell, ha valami gond adódik – sorolta.

Elmondta, a meglévő és kötelező előírásokat – például a késések miatti kártérítés fizetését – be kell tartani.

Varga G. Gábor szakújságíró úgy látta, a problémák jelentős része a hatályos jogszabályok betartásával és korrekt, emberi kommunikációval orvosolható lenne.

A fővárosi kormányhivatal éppen a napokban indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot két Magyarországon népszerű diszkont légitársaság, a Wizz Airrel és a RyanAirrel szemben, a Miniszterelnökség közleménye szerint azért, mert a cégek nem tartották be a tőlük elvárható viselkedési normákat az utasokkal szemben.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: repülés Ujhelyi István

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés