Túl a városon 2018. július 12. 11:19 Forrás: mti

Jól fut a hazai webaruházak szekere

A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felméréséből.

Az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglaló szerint az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el.

A felmérésben résztvevő webáruházakban átlagosan 20 355 forint volt egy tranzakció értéke tavaly, a vásárlók aránya 100 látogatóból átlagosan 1,37 százalékos.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget; 53 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni.

A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, személyes átvételi lehetőséget az áruházak 67 százaléka biztosít. Emellett egyre népszerűbbek a köztes megoldások, a webáruházak 26 százalékánál átvehető a csomag MPL Posta Ponton, ugyancsak 26 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 14 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nem reprezentatív kutatást 894 webáruház-tulajdonos részvételével, online végezték június 14. és június 22. között.

* * *

Szeged.hu – Rólunk, nekünk, velünk, értünk. Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: felmérés vásárlás webáruház