Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Két keréken a szomszédos településekre: sándorfalvi és bordányi kerékpárút-fejlesztés százmilliókból
Hirdets
Szegeden 2018. április 23. 18:33 Forrás: Szegedi Tükör

Két keréken a szomszédos településekre: sándorfalvi és bordányi kerékpárút-fejlesztés százmilliókból

Képgaléria
Ha a szegedi kerékpárutakat egymás után állítanánk, ma már el lehetne tekerni rajtuk Szegedtől Orosházáig. A hálózat folyamatos bővül, a következő években a sándorfalvi kerékpárúttal, a József Attila sugárút és Algyői út mentén épülő szakasszal, valamint a Szeged–Bordány vonallal. A Béketelepen át a lézerközponthoz vezető kerékpárút és az ugyancsak erre létesítendő gyűjtőút pedig már a jövő egyik legfontosabb szegedi munkahelyének megközelítését teszi kényelmessé. A Szegedi Tükör sorra veszi a tervezett fejlesztéseket, 3. rész: ki a városból!

Az elmúlt húsz évben ötről tizenhét százalékra nőtt a kerékpárral közlekedők aránya Szegeden. Az önkormányzat 2,7 milliárd forintból fejleszti a kerékpárutakat az elkövetkező időszakban. A biciklisek hosszú évtizedek óta hozzátartoznak Szeged mindennapjaihoz. A Szegedi Tükör több kérdést is kapott már kerékpárosügyben az olvasóktól, sokan érdeklődtek a sándorfalvi és bordányi kerékpárútról.

A Hosszútöltés útnál véget ér a kerékpárút. Innen épül majd Sándorfalva felé bicikliút

A sándorfalvi kapcsolat

A Hosszútöltés út és az Algyői-főcsatorna között, a 4519. jelű közút mellett egyoldali, kétirányú, 2,5 méter széles és 6,2 kilométer hosszú kerékpárutat építenek csapadékvíz-elvezetéssel. A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tramtrain vasútvonal egyoldali kerékpáros szintbeli keresztezését is kiépítik vasúti biztosítóberendezéssel. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester hangsúlyozta, ez nem a sándorfalvi projekt része, hanem a tramtrainberuházásé, de illeszkedik hozzá. Építenek továbbá a projektben egy kerékpáros hidat, egy csatorna feletti kerékpáros átereszt, valamint kialakítanak egy kerékpáros pihenőhelyet. A projekt tervezett költsége bruttó 480 millió forint. A kivitelezés várható ideje: 2018. II–IV. negyedév.

A bicikliút, amely majd Sándorfalváig vezet

Kerékpáros nyom és új buszmegállópár a Back Bernát utcában

A gumigyár és a Szegedi Ipari Logisztikai Központ között új egyoldali, kétirányú kerékpárút kiépítése 2,5 méter szélességben és 640 méter hosszan. Kerékpáros nyom kijelölése a Back Bernát utcában 1,2 kilométeren. A Dorozsmai út és a gumigyár között meglévő egyoldali, kétirányú kerékpárút (1,4 kilométer) burkolatának részleges, lokális felújítása. Bel- és csapadékvíz-védelmi létesítmények kialakítása, szikkasztóárok (335 méter). Új buszmegállópár létesítése a Back Bernát utcában. A projekt tervezett költsége bruttó 46 millió forint. A kivitelezés várható ideje: 2019. II–2020. I. negyedév.

A bordányi vonal

Szeged-Sziksósfürdő és Bordány között, az 5408. jelű közút mellett új egyoldali, kétirányú, 2,5 méter széles és 3,7 kilométer hosszú kerékpárutat építenek csapadékvíz-elvezetéssel. A Szeged Dorozsmai úti vasúti keresztezés–Sziksósfürdő között meglévő kerékpáros kapcsolatban lesz forgalomtechnikai beavatkozás: átvezetik a kerékpárutat a dorozsmai templomnál lévő körforgalmú csomóponton, valamint a vasúti átjáró után, a gyalogátkelővel párhuzamosan.

A Sziksósfürdő bejárat – Dorozsmai úti vasúti keresztezés között meglévő 5,5 kilométeres kerékpárút burkolatát részlegesen, lokálisan felújítják. A kerékpárúthoz kapcsolódóan bel- és csapadékvíz-védelmi létesítményeket építenek: szikkasztóárok (3215 méter), amiből áteresz 511 méter, zárt csatorna 15 méter. A projekt tervezett költsége bruttó 340 millió forint. A kivitelezés várható ideje: 2019. II–2020. I. negyedév.

* * *

Szeged.hu – Rólunk, nekünk, velünk, értünk. Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: bicikli kerékpár kerékpárút közlekedés Sándorfalva Bordány ELI kerékpárút-építés lézerközpont