
Csak 850 vakcina jut 36 ezer vasutasra, felháborodott a szakszervezet
Miközben a kormány azt hirdeti, beoltják a vasutasokat, valójában alig biztosítanak számukra vakcinát – pedig a vasúti közlekedés fenntartása kritikus fontosságú.
RészletekMiközben a kormány azt hirdeti, beoltják a vasutasokat, valójában alig biztosítanak számukra vakcinát – pedig a vasúti közlekedés fenntartása kritikus fontosságú.
RészletekAkár egy motorvonat úgy jött Kecskemét felől, majd egy rövid nagyállomási pihenő után Rókuson át futott át Hódmezővásárhelyre.
RészletekKét hónap híján három éve nem jártak a vonatok Szeged és Hódmezővásárhely között. A 2018. áprilisi vágányzár után hétfőtől újra a Nagyállomásról és a Nagyállomásra futnak be a Békéscsaba és Orosháza felől érkező vonatok.
RészletekA művelet nem egyszerű, viszont látványos, két daru is kellett hozzá.
RészletekA Szeged–Békéscsaba vasútvonal felújításának farvizén lehetnek szebb, modernebb peronok a Pfaff-épület előtt.
RészletekÖsszesen 18 kilométernyi, 120 kilométer/órás sebességre alkalmas pályát építhet a nemzet gázszerelője a röszkei határig, ez a Szeged–Szabadka vasútvonal magyarországi szakasza. A fejlesztés lehetne akár a következő szegedi tramtrain alapja is.
RészletekMéltóbb helyen aligha lehet vasutasoknak meghirdetett pályázat anyagából fotókiállítást rendezni, mint éppen a Szegedi nagyállomáson. Negyvennégy műalkotás került a nagyközönség elé.
RészletekElkészült az első Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain a Stadler valenciai gyárában.
RészletekSzeptember 15-étől kizárhatóak az utazásból azok az utasok, akik nem hordanak az orrukat és szájukat eltakaró maszkot, kendőt vagy sálat a MÁV-Start és a Volánbusz járatain.
RészletekAz ellenzéki pártnál úgy látják, az Orbán-kormánynak nincs szakmai koncepciója a közösségi közlekedés megreformálására.
RészletekIdomul a vonatközlekedés az augusztus 20-i ünnephez és az azt követő hosszú hétvégéhez.
RészletekJelentős késésekre kell számítani a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon, mert a Nyugati pályaudvar bevezető szakaszán meghibásodott a biztosítóberendezés.
RészletekNem egy klasszikus szivar, „csak” egy toronydaru, de így is óriási teljesítmény. Nekünk épül újjá, ide térnek vissza a szegedi vonatok, ha kész lesz.
RészletekVidéki emberek életét lehetetleníti el az Orbán-kormány, miközben feleslegesen szórja a pénzt bizonytalan megtérülésű beruházásokra. Újszegeden tiltakozott az LMP a vasúti szárnyvonalak leépítése ellen.
RészletekA vasúttársaság a szolgáltatásbővítés érdekében gyorsított, nyílt közbeszerzési eljárást írt ki 22 használt, légkondicionált hálókocsi beszerzésére, az ajánlatokat július 20-áig lehet beadni. A fejlesztést a vasúttársaság saját forrásból finanszírozza.
RészletekEz az egyik nagy retrohétvége a Balatonnál. Lesz még egy, és hát itt van még a vasárnap is. Mindenki a 29-es vonal töltésére!
RészletekKözleményt adott ki a vasúttársaság, egyelőre van még egy kis gond a számokkal, de ne legyenek kétségeink, megoldódik minden.
RészletekNyárra is kiterjesztik az általános és középiskolai csoportok tanítási időben biztosított díjmentes vasúti utazási lehetőségét, mert a koronavírus-járvány miatt elmaradtak az osztálykirándulások, tanulmányi kirándulások - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium pénteken.
RészletekA miniszter a bejelentés kapcsán elsősorban a Vajdasági Magyar Szövetséget dicsérte Palicson.
RészletekFelújítás miatt négy napra lezárják a szegedi Bajai úti vasúti átjárót.
RészletekHarmadik éve már, hogy újra vannak közvetlen vonatok Keszthelyig a déli parton Szegedről, és ez már a második év, hogy minden nap közlekednek. Most is van újítás, jó is, nem túl jó is.
RészletekA Nyugati pályaudvarra vezető vasúti szakasz felújítása miatt több fővonalon is változik a vasúti közlekedés a nyáron.
RészletekEgy vasúti közlekedési szaklap szerint 12 vonalon napi egy járatpárra, 22 vonalon pedig pótlóbuszokra cserélné a vonatok egy részét a MÁV.
Részletek82 milliárd 119 millió 109 ezer 398 forinttal segítette meg a kormány a jelentős részben kínai hitelből fedezett beruházást.
RészletekA MÁV április végéig országszerte 745 tonnányi - a fővárosi vasúti területekről megközelítőleg 480 tonna, a vidékiekről pedig 265 tonna - jogszerűtlenül elhelyezett hulladékot szállíttatott el, amire eddig több mint 38 millió forintot fordított - közölte a MÁV kedden.
RészletekA kínai vasútprojekt meg az orosz atomerőmű görbéjét nem tudjuk ellaposítani, ezekkel valóban együtt fogunk élni.
RészletekNincs több akadály a Budapest és Belgrád közötti kínai vasútként ismert beruházás elkezdése előtt, és már a szerződés nyilvánosságától sem kell félnie a kormánynak. A beruházás 85 százalékát hitelből finanszírozzák.
RészletekVisszaáll az ütemes menetrend a Budapest-Szeged vasútvonalon április elején – áll a MÁV-Start Zrt. szerdán megjelent közleményében.
RészletekNem várt kellemetlenség nehezítette azok útját, akik hétfőn este a 19 órakor induló vonattal szerettek volna eljutni Szegedre. A vihar nem kímélte sem őket, sem azokat, akik Szegedről igyekeztek Budapestre.
RészletekBudapest „bejáratánál” rongálódott meg a drót, 30–50 perces késésekkel közlekednek a vonatok.
RészletekEgész konkrétan: 103 millió forintot.
RészletekEl tudja képzelni, hogy 120-szal dönget Szeged és Röszke között? Vonattal!
RészletekLázár János szerint a pártnak vissza kell szereznie a támogatóit 2022-re, amit szerinte világszínvonalú egészségügy és oktatás megteremtésével lehetne elérni. Lázár úgy látja, „a kormánynak megingathatatlan célkitűzése, hogy Szegedet az alföldi régió központjává tegye”.
RészletekIstennek és Orbán Viktornak köszönhetően tovább gyűjtögeti a milliárdos tendereket a Mészáros-birodalom.
RészletekÚj vasúti menetrendre ébredt az ország, és ez a nóvum a szegedi vonalon sokkal inkább hátrány semmint előny. Épp ezért szervezett egy egykori menetrendkészítő demonstrációt a Pfaff-épület elé. Botka László polgármester azt mondja, vannak félelmeik az új menetrend miatt; az utazóközönség érdekeit képviseli minden ezzel kapcsolatos egyeztetésen.
RészletekDósa Endre arra szeretné fölhívni a figyelmet, hogy dilettáns módon változtatták meg a szegedi vonalon a menetrendet, amellyel gyakorlatilag kárt okoztak a szegedi vonalon utazóknak.
RészletekKecskemét fideszes polgármesterével szóba állt az innovációs és technológiai miniszter. Kiderült: fél éves kísérletezés kezdődik december 15-én a Budapest–Szeged-vonalon.
RészletekEgy térkép, amely megmutatja, mennyire sebezhető a magyar vasút.
RészletekKérdéseket intéz Szeged országgyűlési képviselője Palkovics László szakminiszterhez a vasúti menetrend változásával kapcsolatosan.
RészletekDecember közepén új vasúti menetrend lép életbe. És ezúttal számos újdonság van benne, a Szeged–Cegléd(–Budapest) vonalon is. Az ütemes menetrendnek vége, ezzel a fél Dél-Alföld és Szeged közösségi közlekedése is borul. Botka László polgármester épp ezért levélben kéri Homolya Róbertet, a MÁV elnök-vezérigazgatóját, gondolja át a vasúttársaság a menetrendet.
RészletekAz ellenzéki párt szerint sem gazdasági, sem közlekedési igénnyel nem igazolható a mintegy 1000 milliárd forintba kerülő vasútvonal fejlesztése, a párt ezért a projekt leállítását akarja.
RészletekNemzetközi akcióról van szó: ez lesz a 18. Rail Action Day 24 Blue.
Részletek2022-ig érvényesek a 2014-ben kiadott engedélyek, ezért három éve van a magyar és a szerb kormánynak, hogy elkészüljön a Szeged– Szabadka-vonal felújítása.
RészletekA személyszállításban és az árufuvarozásban egyaránt. Mert környezetkímélő.
RészletekElhárították a műszaki problémát – közölte a Mávinform.
RészletekArrébb megy a Swietelsky, befejezik az átkelőt.
RészletekMeghibásodott a szegedi vonal központi forgalomirányító rendszere kora reggel, de már újra működik.
RészletekAugusztus 9-től augusztus 25-ig Nyársapát–Városföld állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a Cegléd–Szeged vasútvonalon a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek.
RészletekValaki füllent: a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) nem tudott a tramtrain Lázár-féle használtsíncseréjéről – írja az Átlátszó. Az oknyomozó portál szerint vagy a NIF nem tud a síncseréről vagy az meg sem történt, amiről Lázár János beszél.
RészletekElkészült a MÁV-Start Zrt. első húsz, saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs Intercity-kocsija a szolnoki vasúti járműjavítási telephelyen.
RészletekBabrálják a pályát Nyársapát és Városföld között. Vonatpótlás, átszállás.
RészletekGyalog és kerékpárral át lehet majd menni, az autósok az M43-ason kerülhetnek – matrica nélkül is.
RészletekNagy verseny volt, végül a Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc lányának férje vezette Homlok Építő Zrt. kezdhet építkezni a rendező-pályaudvaron. Pályázott, de végül nem nyert a milliárdos Nemesi Pál, független fideszes szegedi polgármesterjelölt is.
RészletekSzombaton menetrendváltás, életbe lép a nyári menetrend. A vasúton ebben a legjobb buli az Aranyhíd Expressz – a szegedieknek. Szatymaz és Kistelek és környéke viszont nem érdekes a balatoni utasforgalomban a MÁV-Startnak.
RészletekKomoly a Róbert! A MÁV elnöke kötelességének érezte megkóstolni a hamburgert, amelyet a Balaton expresszen szolgálnak föl. Majd ítélkezett.
RészletekMájus 13-tól 26-ig lesz zárva karbantartás miatt, ebben az időszakban az érintett vonatok mindegyike módosított menetrend alapján közlekedik.
RészletekMagyarországon is óriási volt az érdeklődés az Európai Bizottság által koordinált ingyenes InterRail-bérletprogram iránt. Azonban a kormány évek óta nem hajlandó rákapcsolódni a programra, nem hajlandó segíteni a magyar fiatalokat.
RészletekJó példa erre Ujhelyi István: Szeged képviselője nemzetközi díjat nyert az általa mentorált InterRail-programmal.
RészletekA Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tramtrain pályája máshonnan felszedett, használt sínekből építi a kivitelező. A NIF Zrt. szerint ebben nincs semmi kivetnivaló, és így még olcsóbb is.
RészletekNe lepődjön meg, ha ma nemcsak kalauzokat, de rendőröket is lát a vonatokon, pályaudvarokon.
RészletekKéső este állhat helyre a normál menetrend a Budapest-Cegléd-Szeged vasútvonalon, ahol baleset okozott késéseket - közölte a Mávinform az MTI-vel.
RészletekA MÁV-Start ásványvizet biztosít ingyen az utasoknak a hőségriasztás alatt 10 és 17 óra között a budapesti főpályaudvarokon és a nagyobb vidéki állomásokon, vízosztást vasárnap megkezdték - közölte a vasúttársaság az MTI-vel.
RészletekA hőségriasztás ideje alatt végig biztosítja a vizet a vasúttársaság.
RészletekTeljesen lezárják az 5-ösön úton a vasúti kereszteződést. De nem lesz népünnepély eljutni Klebelsberg-telepre és Tompaszigetre sem: a Tompai Kapui úti átjárót is felújítják, ott fél pályán lehet majd közlekedni.
RészletekElsőre csak Szegeden néztük meg, a második héten már teszteltük is: csak ajánlani tudjuk az Aranyhíd Expresszt. Keszthelyt is, bár picit többre számítottunk. Különösen úgy, hogy rossz volt az idő, „nem kellett megfőni” a strandon.
RészletekJúnius 16-ától átszállás nélkül juthatunk el vonattal Szegedről Keszthelyre és vissza. Indul az Aranyhíd Expressz.
RészletekValósággal rimánkodik utasai bocsánatáért a Nyugat-Japán Vasúttársaság, miután péntek reggel a Notogawai állomáson a mozdonyvezető elnézte az időtáblát, 7.12 helyett 7.11-kor zárta az ajtókat, és végül 25 másodperccel korábban hagyta el a peront, mint kellett volna.
RészletekÁprilis 4-től június 15-ig, Szeged és Hódmezővásárhely között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, mert Algyő–Hódmezővásárhelyi Népkert állomások között pályaépítést végeznek. A munkák ideje alatt ugyancsak pótlóbuszok közlekednek Szentes és Hódmezővásárhely között.
Részletek