
Elvitte a koronavírus-járvány a vasútvillamos átadóját: de ha már ott voltunk, megnéztük az 1-es Vasvillát
Egy gyors „szellőzést” is elkaptunk: a szentesi motorgarázsban átállt az első vasútvillamos, de amiért jöttünk, az elmaradt.
RészletekEgy gyors „szellőzést” is elkaptunk: a szentesi motorgarázsban átállt az első vasútvillamos, de amiért jöttünk, az elmaradt.
RészletekA művelet nem egyszerű, viszont látványos, két daru is kellett hozzá.
RészletekA 406 001-es Vasvilla még Ausztriában dezodorálja magát, de már itt van tényleg a kertek alatt.
RészletekA Szeged–Békéscsaba vasútvonal felújításának farvizén lehetnek szebb, modernebb peronok a Pfaff-épület előtt.
RészletekA 001-est felpakolták egy trélerre a valenciai gyárban, és elindultak vele Magyarországra.
RészletekJanuárban jön meg. Szentesen lakik, februárnál hamarabb nem látjuk futópróbázni, és iskolakezdésre sem tudnak beállni, legalábbis a mostani állapotok alapján.
RészletekLázár János a Facebookon jelentette be több videóban, hogy elkészült a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő pálya, valamint a Vásárhelyen belüli sínek is a helyükön vannak. A technika ördöge egy kicsit megtréfálta a miniszteri biztost: egy erős mondat ugyanis az ötödik videóban maradt.
RészletekBeharangoztuk, megcsináltuk! Ebben az adásban minden a tramtrainről szólt. Sosem volt még ekkora csúcsforgalom, ez a műsorvezetői mennyiségre éppúgy igaz, mint a vendégekre.
RészletekElkészült az első Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain a Stadler valenciai gyárában.
RészletekMintegy nyolcezer tárgy került elő a hódmezővásárhelyi tram-train nyomvonalán végzett feltárásokkor, a legrégebbi leletek a bronzkorból származnak – közölte Csányi Viktor, a Tornyai János Múzeum régésze.
RészletekKözleményt adott ki a vasúttársaság, egyelőre van még egy kis gond a számokkal, de ne legyenek kétségeink, megoldódik minden.
RészletekLázár János Facebook- és Instagram-oldalán jelentette be még négy vonat vásárlására van pénz. Összesen 8 milliárd 500 millió forint, de nem csak CityLinkre jut belőlük. Az még nem világos, az opciót hívja egyből az Orbán-kormány, vagy azon felül rendelnek négyet. Utóbbi is simán elképzelhető.
RészletekHálózati, menetrendi és tarifás együttműködést alakít ki a magyar vasúttársaság és a Szegedi Közlekedési Kft. – erről állapodtak meg az állami és a szegedi önkormányzati cégek vezetői hétfőn. Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója és Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője közös munkacsoportok alakításáról is döntött.
RészletekLázár János szerint a pártnak vissza kell szereznie a támogatóit 2022-re, amit szerinte világszínvonalú egészségügy és oktatás megteremtésével lehetne elérni. Lázár úgy látja, „a kormánynak megingathatatlan célkitűzése, hogy Szegedet az alföldi régió központjává tegye”.
RészletekMár 4 milliárd 481 millió forintnál jár a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tramtrain járműtelep költsége.
RészletekTisztességes, jó menedzsereket szeretne a hódmezővásárhelyi önkormányzati cégek élére Márki-Zay Péter polgármester, aki megtartaná a jól dolgozó kollégáit. Azt ígéri, lesz tisztogatás, de nem politikai alapon: aki nem korrupt, és elvégzi a munkáját, maradhat a helyén.
RészletekHétfőn megkezdi a kerékpárút építését a tramtrain Sándorfalvi úti átjárójában a kivitelező – közölte a Szeged Pólus.
RészletekArrébb megy a Swietelsky, befejezik az átkelőt.
RészletekValaki füllent: a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) nem tudott a tramtrain Lázár-féle használtsíncseréjéről – írja az Átlátszó. Az oknyomozó portál szerint vagy a NIF nem tud a síncseréről vagy az meg sem történt, amiről Lázár János beszél.
RészletekGyalog és kerékpárral át lehet majd menni, az autósok az M43-ason kerülhetnek – matrica nélkül is.
RészletekNagy verseny volt, végül a Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc lányának férje vezette Homlok Építő Zrt. kezdhet építkezni a rendező-pályaudvaron. Pályázott, de végül nem nyert a milliárdos Nemesi Pál, független fideszes szegedi polgármesterjelölt is.
RészletekKorábban még jónak minősítették, most mégis fel kell szedni az 1976-ban készült síneket Hódmezővásárhely és Szeged között.
RészletekElkezdték a kereszteződésben a tramtrainnel kapcsolatos építkezést. Azért, hogy gyalog és kerékpárral ne kelljen hatalmasat kerülni, óvatosan át lehet kelni az építési területen.
RészletekBecsúszott a városüzemeltetési bizottság ülésére az utolsó pillanatban: egy kicsit elaludtak az építkezők, de még éppen meg tudta szavazni a testület.
RészletekBéketelepnek a Napos út és a bevásárlóközpontok felől lesz csak bejárata.
RészletekA Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tramtrain pályája máshonnan felszedett, használt sínekből építi a kivitelező. A NIF Zrt. szerint ebben nincs semmi kivetnivaló, és így még olcsóbb is.
Részletek