
Giro d'Italia: sosem volt még ekkora országreklámunk
Hatvanhat települést érint jövőre a Budapestről rajtoló Giro d'Italia három magyarországi szakasza.
RészletekHatvanhat települést érint jövőre a Budapestről rajtoló Giro d'Italia három magyarországi szakasza.
Részletek„Első ránézésre úri huncutságnak” tűnhetnek a SASMob projektnek a fejlesztései, ám koránt sem azok, sőt: amint élesben is használhatók lesznek, sokat tesznek majd azért, hogy az appokat használó cégek még költséghatékonyabbak legyenek, a munkavállalók még könnyebben és környezettudatosabban közlekedjenek.
RészletekKülönös feladatot kaptak a Széchenyi téren korzózók. Az aszfaltra krétával felrajzolt tizenöt négyzetméterre azt álmodtak, amit ott leginkább látni szeretnének.
RészletekMa ér véget a Bringázz a munkába őszi kampánya. Két hét alatt a szegedi résztvevők több mint 1310 napot kerékpároztak munkába menet, ezzel nemcsak a legbringásabb vidéki város lett, arányaiban, átlagban Budapestet is megelőztük.
RészletekNagy Sándornak akartak kellemetlenkedni, de saját magukat járatták le.
RészletekA Magyar Kerékpáros Klub „buktatta le” a szegedieket a tavaszi kampányában.
RészletekAz egyiken az összes kerékpárparkoló és -szerviz van rajta, a másikon túraútvonalakat rajzoltak be.
RészletekRövidesen elkezdik egy belvárosi és egy újszegedi kerékpáros szervizpont tervezését. A beruházásnak köszönhetően nemsokára a város három pontján szerelhetjük a biciklinket, ha éppen meg kell húzni egy csavart, vagy pumpálnunk kell a kerekekbe.
RészletekIngyenes regisztrációra várják a Szegedi Rendőrkapitányság munkatársai csütörtökön délután azokat a kerékpárosokat, akik a jövőben nagyobb biztonságban szeretnék tudni kétkerekűjüket.
RészletekAkkor is meg lehet javítani a József Attila sugárút végénél a bringát, ha már zárva a kerékpárszervíz, és nincs otthon szerszám. Csak el kell tolni eddig. Mondjuk az nem hátrány, ha értünk ahhoz. Mit és hogyan kell szerelni...
RészletekKerékpározásban vetélkedhettek májusban a magyar városok. Szeged az idén is toronymagasan verte a vidéki mezőnyt: két és félszer tekertük le az utánunk következő Debrecent.
RészletekJátékos formában, egy mini városban, zebrákkal, kereszteződésekkel – az ovisokat, a kisiskolásokat, így lehet „közel vinni” a biztonságos közlekedést a gyerekekhez.
RészletekEgyre többen gondolják úgy a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.-nél, hogy amikor csak lehet kerékpárral, illetve közösségi közlekedési eszközökkel járnak dolgozni. Népszerű a robogózás is, sőt, sokan vannak, akik a cégtől bérelnek kerékpárt.
RészletekMájusban közel negyven tonnával kevesebb széndioxid került hazánk légkörébe a Bringázz a munkába! kampánynak köszönhetően. A vidéki nagyvárosok között messze a szegediek tekertek a legtöbbet: több mint 13 ezer kilométerrel mi vezetjük a versenyt.
RészletekTöbb mint 10 százalékkal nőtt a kerékpáros utasok száma a vonatokon tavaly. A vasúttársaság adatai szerint gyakran váltanak kerékpárjegyet a Budapest-Szeged szakaszokra is.
RészletekSzombat délelőtt rendezte a Csongrád Megyei Baleset-megelőzési Bizottság a Kerékpáros Iskola Kupa megyei döntőjét. Három különböző területen vetélkedtek egymással a diákok, a legjobbak Nyíregyházán képviselhetik majd az országos döntőben Csongrád megyét.
RészletekA hétfőn megkezdett felújítási munkák során egy majdnem 30 méteres vasbeton tartóelemet cserélnek ki, emiatt van szükség a forgalomkorlátozásra. A híd egyébként kiváló állapotban van, pedig idén lesz 40 éves.
RészletekAz elmúlt évben több alkalommal szervezett a Szegedi Rendőrkapitányság kerékpár-regisztrációt, amelynek célja, a lopások megelőzése. Idén első alkalommal csütörtökön szerveznek ilyen akciót.
RészletekAz önkormányzat évente tízmillió forintot biztosít ilyen célra.
RészletekÖsszeültek az Agórában a SASMob Projektben szerepet vállaló cégek képviselői, hogy első alkalommal osszák meg egymással, mi mindent tapasztaltak eddig, hol és hogyan tartanak a megvalósítással.
RészletekEurópa egyik legrangosabb kitüntetésével, a Civitas Legacy Award díjjal tüntették ki Szegedet, amivel a városi közlekedés korszerűsítése területén végzett kiemelkedő munkát és a fenntartható városi mobilitás felé való sikeres lépéseket ismerték el.
RészletekSASMob, hogy minél könnyebben, gyorsabban közlekedhessünk városon belül.
RészletekKét távon szervezett kerékpáros teljesítménytúrát a Szegedi Sport és Fürdők Kft.: Kübekházáig és Kiszomborig lehetett eltekerni és vissza.
RészletekBöde László májusban indult el Szegedről kerékpárral Nyugat-Európába. A szegedi nyugdíjas mostanában ért volna haza a tervei szerint, de 2200 kilométer letekerése után Achilles-ín-gyulladása miatt kénytelen volt feladni a túrát. Járt olyan olasz hegyi faluban, ahol 103, 104, 106 évig élnek az emberek. A Szegedi Tükörnek számolt be az élményeiről
RészletekKerékpárost sodort el egy troli a Belvárosi híd lábánál, a Székely sor-Vedres utca kereszteződésében. A helyszíni szemle idejére a forgalmat rendőrök irányítják.
RészletekSzűk volt és veszélyes. Kitágították és biztonságosabb lett a Csongrádi sugárút–Berlini körút kereszteződése. De hogy fért be oda még egy kerékpársáv?
RészletekMásfél méter címmel indít a kerékpárosok védelmét szolgáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja felhívni az autósok figyelmét arra, hogy a kerékpárosok előzésekor a biztonságos oldaltávolság lakott területen kívül másfél, lakott területen belül egy méter.
RészletekNa, de az mégis micsoda? A kerékpározás ügyességi szakága a triál, amiben Hegedűs László már a második Guinness-rekordját állította fel vasárnap Londonban.
RészletekGo west!, vagyis Irány nyugat! – adta ki magának a jelszót az örökmozgó szegedi nyugdíjas, Böde László, és kerékpárja nyergébe pattant, mert élnek még a régi álmai Korzikáról és Szardíniáról.
RészletekÚjra kerékpár-regisztrációt szervez a rendőrség Szegeden. Az akcióval a céljuk, hogy megelőzzék a biciklik ellopását. Amennyiben még nem regisztrált, most megteheti!
RészletekMegnyugtatóan zárult az ellopott kétkerekű kálváriája, a Szegedi Rendőrkapitányság nyomozói visszaadták a biciklijét annak a helybeli nőnek, akitől azt három napja ellopták.
RészletekAz elmúlt húsz évben ötről tizenhét százalékra nőtt a kerékpárral közlekedők aránya Szegeden. Az önkormányzat 2 milliárd 700 millió forintból fejleszti a kerékpárutakat az elkövetkező időszakban. A Szegedi Tükör sorra veszi a tervezett fejlesztéseket, 4. rész: az újrókusi Zsitva sortól a Budapesti útig.
RészletekHa a szegedi kerékpárutakat egymás után állítanánk, ma már el lehetne tekerni rajtuk Szegedtől Orosházáig. A hálózat folyamatos bővül, a következő években a sándorfalvi kerékpárúttal, a József Attila sugárút és Algyői út mentén épülő szakasszal, valamint a Szeged–Bordány vonallal. A Béketelepen át a lézerközponthoz vezető kerékpárút és az ugyancsak erre létesítendő gyűjtőút pedig már a jövő egyik legfontosabb szegedi munkahelyének megközelítését teszi kényelmessé. A Szegedi Tükör sorra veszi a tervezett fejlesztéseket, 3. rész: ki a városból!
Részletek2006 óta minden évben két alkalommal is megrendezték a Critical Mass-t Szegeden. Idén azonban utoljára szervezték meg a nagy kerékpáros felvonulást. A szervezők szintet akarnak lépni, új lehetőségeket keresnek a jövőben a biciklisek segítésében.
RészletekKözel 30 ezer ember napi szinten használja a városban a kerékpárt, minden ötödik szegedi rendszeresen biciklizik. Épp ezért a szervezők szintet akarnak lépni, új lehetőségeket keresnek a biciklisek segítésében. A Szegedi Tükör összefoglalója.
RészletekAz elmúlt húsz évben ötről tizenhét százalékra nőtt a kerékpárral közlekedők aránya Szegeden. Az önkormányzat 2,7 milliárd forintból fejleszti a kerékpárutakat az elkövetkező időszakban. A Szegedi Tükör sorra veszi a tervezett felújításokat, 2. rész: kerékpárút-fejlesztések Tarjánban, az Északi városrészben és Újszegeden.
RészletekSzegeden is egyre népszerűbb a kerékpározás. Ez minden bizonnyal – sok egyéb okok mellett – az olyan eseményeknek is köszönhető, mint a Critical Mass, amely évente kétszer volt a városban. Idén áprilisban azonban utoljára jönnek össze ebben a formában a kerékpárosok.
RészletekA rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy kerékpáros azonosításában, aki balesetet okozott a Dugonics téren, még február közepén.
RészletekAz elmúlt húsz évben ötről tizenhét százalékra nőtt a kerékpárral közlekedők aránya Szegeden. Az önkormányzat 2,7 milliárd forintból fejleszti a kerékpárutakat az elkövetkező időszakban. A biciklisek hosszú évtizedek óta hozzátartoznak a város mindennapjaihoz. A Móra Ferenc Múzeum fotógyűjteményében számtalan érdekes, a múlt lenyomatát magán viselő kerékpárosfénykép található. Ezek között válogattunk.
RészletekÖn milyen jelzővel illetné ezt az autóst?
RészletekA lopás megelőzése érdekében már több alkalommal is szervezett kerékpár-regisztrációt a rendőrség. A BikeSafe program keretében ismét várják a biciklitulajdonosokat Szegeden.
Részletek