Hirdetés
  • Kezdőlap
  • "ELI"-ként cimkézett hírek listázása
Nagy Sándor: Bartók Csaba soha nem egyeztetett a város vezetőivel a szegedi modern város programról

Nagy Sándor: Bartók Csaba soha nem egyeztetett a város vezetőivel a szegedi modern város programról

A Fidesz szegedi elnökének Bartók Csabának a közbenjárására Szeged városa helyett az állami vállalat, a Volán fejlesztheti a saját járműflottáját. Hiába állapodott meg az elektromos közlekedésfejlesztésről Orbán Viktor és Botka László, most se 7, se 10 milliárd forintot nem kap a város.

Részletek
Az megvan, hogy Bartók Csaba véletlenül azt is bejelentette, hogy az ELI-hez járó önjáró trolikat is elvette a kormány Szegedtől?

Az megvan, hogy Bartók Csaba véletlenül azt is bejelentette, hogy az ELI-hez járó önjáró trolikat is elvette a kormány Szegedtől?

Bónusz: elvileg, papíron ezekre a 7 milliárd forinton felül biztosítottak volna közel 2 milliárd 500 millió forintot. Akkor mennyivel több pénzt „bulizott ki” valójában a szegedi Fidesz-elnök, amikor 10 milliárdról beszélt, amit a Volánbusznak adnának?

Részletek
Összeszerelés kontra tudásipar: Szeged nagyon más úton jár, mint a magyar nagyvárosok többsége

Összeszerelés kontra tudásipar: Szeged nagyon más úton jár, mint a magyar nagyvárosok többsége

Az elektromos autók merőben új helyzetet teremtenek a világ autóiparában, és ennek sorából Magyarország sem fog kimaradni. Ám azt egyelőre nem tudni: vesztesei vagy nyertesei leszünk a változásoknak. Egyre világosabbá válik az is: nem feltétlenül kell megijedni, ha nem épül autógyár egy városban, kiváltképp, ha ekkora lehetőség van a tudásiparban, ami mindig jobban fizet, mint az összeszerelés.

Részletek
Öt vagy hatezer munkahely keletkezik a legújabb szegedi ipari parkban – megindult a fejlesztés

Öt vagy hatezer munkahely keletkezik a legújabb szegedi ipari parkban – megindult a fejlesztés

Az állam 30 milliárdot, az önkormányzat 4 milliárdot költ a szegedi Science Parkra, azaz tudományos ipari parkra, ami a lézerközpont körül épül. Az előző rektor szerint az ide költöző cégek 5-6 ezer munkahelyet teremtenek majd Szegeden.

Részletek
Nem egy gyárra építené a gazdaságot az iparkamara sem, mégis egy nagy gyárat kér számon a Fidesz Szegeden

Nem egy gyárra építené a gazdaságot az iparkamara sem, mégis egy nagy gyárat kér számon a Fidesz Szegeden

Érdekes eredmény születik, ha összehasonlítjuk Szeged gazdaságfejlesztési terveit a Nemesi Pál vezette Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által kiadott ajánlással. A kettő között gyakorlatilag nem találni különbséget. Mégis, mást sem hallani a Fidesztől és jelöltjétől, Nemesi Páltól, mint hogy a szegedi városvezetésen kérik számon, miért nem jön nagy gyár Szegedre.

Részletek
Négyszáz lézerfizikus részvételével kezdődött konferencia Szegeden

Négyszáz lézerfizikus részvételével kezdődött konferencia Szegeden

2019. július 1. 13:04 | ELI konferencia

Huszonkilenc ország csaknem négyszáz lézerfizikusának részvételével kezdődött konferencia hétfőn a csongrádi megyeszékhelyen, a tanácskozás célja a tudomány és technológia legújabb eredményeinek bemutatása mellett, hogy megismertesse a leendő felhasználókkal a szegedi ELI-ALPS központ kínálta kutatási lehetőségeket - tájékoztatta az intézet az MTI-t.

Részletek
A lézerközpontig is kitekerhetünk a belvárosból

A lézerközpontig is kitekerhetünk a belvárosból

Az elmúlt húsz évben ötről tizenhét százalékra nőtt a kerékpárral közlekedők aránya Szegeden. Az önkormányzat 2 milliárd 700 millió forintból fejleszti a kerékpárutakat az elkövetkező időszakban. A Szegedi Tükör sorra veszi a tervezett fejlesztéseket, 4. rész: az újrókusi Zsitva sortól a Budapesti útig.

Részletek
Két keréken a szomszédos településekre: sándorfalvi és bordányi kerékpárút-fejlesztés százmilliókból

Két keréken a szomszédos településekre: sándorfalvi és bordányi kerékpárút-fejlesztés százmilliókból

Ha a szegedi kerékpárutakat egymás után állítanánk, ma már el lehetne tekerni rajtuk Szegedtől Orosházáig. A hálózat folyamatos bővül, a következő években a sándorfalvi kerékpárúttal, a József Attila sugárút és Algyői út mentén épülő szakasszal, valamint a Szeged–Bordány vonallal. A Béketelepen át a lézerközponthoz vezető kerékpárút és az ugyancsak erre létesítendő gyűjtőút pedig már a jövő egyik legfontosabb szegedi munkahelyének megközelítését teszi kényelmessé. A Szegedi Tükör sorra veszi a tervezett fejlesztéseket, 3. rész: ki a városból!

Részletek