
Az ország, ahonnan kiindulva a koronavírus letarolta a világot, a G20-csoport egyetlen, gazdasági növekedést elérő tagja lehet az idén.
RészletekEbben semmi meglepő nincs: a koronavírus-járvány miatt leálltak világszerte az autógyárak. A kereskedésekben pedig egyik napról a másikra esett vissza hosszú hetekre-hónapokra nullához közelítő szintre az alsóközép-kategóriás autók értékesítése. A helyzet azonban összetettebb, mint elsőre látszik.
RészletekTermészetesen a koronavírus-világjárvány hatására.
RészletekJavul az üzleti hangulat és már a kereslet fellendülésének jelei érzékelhetők a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének havi rendszeres felmérése szerint.
RészletekElőre tervezetten egy hétre leáll a termelés augusztusban.
RészletekA koronavírus-járvány megfékezése végett elrendelt korlátozások miatt múlt hónapban gyakorlatilag megszűnt az autógyártás Nagy-Britanniában: áprilisban mindössze 197 személygépkocsi készült az országban, azok is mind prémiumkategóriás járművek voltak.
RészletekAzt állítják, hogy nem a koronavírus-járvány miatt, hanem azért, mert a Nyíregyházán gyártott termékre csökkent a kereslet.
RészletekA német nagyvállalat hatvani gyárából összesen 830 dolgozónak mondanak fel, mert nagyot zuhant az autók iránti kereslet.
RészletekÁprilis 22-ig hosszabbították meg a leállást a koronavírus-járvány miatt. A Mercedes a szakszervezetekkel egyeztet a munkavállalók sorsáról és a bérükről.
RészletekNapokon belül lényegében megáll a komplett autóipar. Ez közvetlenül is sok ezer embert érint.
RészletekTeljes a káosz a magyar autóiparban: több nagy gyártó is a termelés felfüggesztését vagy átszervezést jelentette be. Tízezrek munkahelyét és több település költségvetését is megingathatja a koronavírus-járvány.
RészletekAz elektromos autók merőben új helyzetet teremtenek a világ autóiparában, és ennek sorából Magyarország sem fog kimaradni. Ám azt egyelőre nem tudni: vesztesei vagy nyertesei leszünk a változásoknak. Egyre világosabbá válik az is: nem feltétlenül kell megijedni, ha nem épül autógyár egy városban, kiváltképp, ha ekkora lehetőség van a tudásiparban, ami mindig jobban fizet, mint az összeszerelés.
RészletekA német autógyártó Ingolstadtban és Neckarsulmban számol fel állásokat, a leépítést 2025-ig hajtják végre. Más területeken viszont új munkahelyeket hoznak létre.
RészletekÁtszervezik a vállalat működését és a digitalizációra összpontosítanak. Az állások fokozatosan, 2022-ig szűnnek meg.
RészletekEgész pontosan 15 százalékot. Világszinten gyengülni látszik az autóipar.
RészletekA szocialisták levelet írtak a cégcsoport japán vezetőjének, valamint törvénymódosítást kezdeményeznek az Országgyűlésben. Erről Komjáthi Imre, a párt alelnöke és Ujhelyi István európai parlamenti képviselő beszélt szerdán.
RészletekA világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch arra számít, hogy stagnál az autógyártás a következő években, ezért leépítésre készül – írja az MTI nyomán a 444.hu.
RészletekLegalább 8–10 százalékkal csökkent a kereslet az új autók iránt az Európai Unióban, ez egymillió autót jelent évente, ezért jelentősen visszaesett a hazánkban is jelenlévő, német autógyártók termelése – írja az atv.hu. A szakértők egymillió autóval kevesebb eladással számolnak, ami bajba sodorhatja a magyar gazdaságot és a kizárólag az autógyárakra épülő magyar nagyvárosokat is.
Részletek