Zárt ülésen tárgyalták Orbán Hédi pályázatát

Bár az eredeti menetrend nem így szólt, mégis zárt üléssel vette kezdetét a kulturális bizottság ülése, amelyen meghallgatták az Agóra vezetői pályázata kapcsán a korábbi igazgatót, Orbán Hédit.
Bod Péter

2022. május 04. 17:40

Zárt ülésen tárgyalták Orbán Hédi pályázatát

Ismereteink szerint nincs más pályázó a kiírt vezetői álláshelyre, ám mivel a sajtó számára nem volt nyilvános a bizottsági ülésnek ez a része, így nem tudjuk, mi hangzott el a korábbi igazgató személyes meghallgatásán.

 

Néhány hónapja egy másik jelöltet választottak Orbán Hédivel szemben az Agóra vezetőjének, aki utóbb nem vállalta a feladatot, ezért kellett újra pályáztatni ezt a vezetői álláshelyet.

 

Kisebb vita robbant ki a szervezeti és működési szabályzat (SZMSZ) tervezet módosításáról szóló napirend kapcsán Haág Zalán (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő és Kovács Tamás gazdasági alpolgármester között. Az ellenzéki képviselő azt nehezményezte, sőt alkotmányellenesnek nevezte, hogy korlátozni akarják a módosítani kívánt SZMSZ-ben a nem bizottsági tag önkormányzati képviselő hozzászólásainak számát a bizottsági üléseken.

 

Válaszában Kovács Tamás jelezte, hogy napirendi pontonként egy hozzászólás szerepel az új SZMSZ-tervezetében, de bizottsági elnök ezen túl is biztosíthatja a hozzászólás jogát, így drákóinak aligha nevezhetőek a kilátásba helyezett változások.

 

 

Bár a gazdasági kérdések megbeszélésének nem hagyományos helyszíne a kulturális bizottsági ülés, mégis, mivel ennek napirendjén is szerepeltek az önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok tavalyi évi üzleti beszámolói és idei üzleti tervei, szóba esett erről is.

 

A koronavírus-járvány teremtette kedvezőtlen gazdasági környezet és lehetőségek ellenére kevés önkormányzati cég zárta veszteséggel a tavalyi évet - hangsúlyozta Kovács Tamás. Ám az SZKT ezek sorába tartozott kiugróan magas veszteségével.

 

A közlekedési társaság 2021-ben – derült a bizottsági hozzászólásból tavaly 834 millió forintos veszteséggel zárt. A cég 510 milliót bukott parkolás igényessé tétele miatt, amelyet a kormány rendelt el. A központi költségvetésből nem folyósították a tömegközlekedési normatíva 324 millió forintját. Tetézte a gondokat a járványintézkedések miatt drasztikusan csökkent az utas forgalom.

 

 

Egyre fenntarthatatlanabb a tömegközlekedés a ma érvényben lévő modellje - fejtegette a gazdasági alpolgármester. A költségek 70 százalékát az önkormányzat állja, a jegyek és bérletek eladásából ennek 20 százaléka származik, és mindössze 10 százaléka érkezik az államtól.

 

Az idén sem számolnak kisebb veszteséggel az SZKT vezetői, mert a jelentősen megemelkedő üzemanyagárak mellett a villamosenergia és a gázára miatt a korábbiaknál több kiadással kell számolni. Az emelkedő munkabérek ugyancsak a kiadásokat növelik, és ezzel szembe kevés többletbevétel realizálható.