Zajvédő falat akarnak az épülő vasútvonal mellé a Kecskéstelepen és a Szentmihályon élők

Folyamatosan dolgozik a kivitelező a Szeged-Szabadkai vasútvonal építésén. Sok helyen a sínek a házak mellett futnak. A MÁV egy videón mutatja be, hogy néhány napja milyen, Európában is egyedülálló vágányépítő géplánc dolgozik a Szeged Röszke szakaszon. A kisfilmen a valódi hanghatásokat zene fedi le.
Az építkezés zaja már most zavaró a környék lakói számára, akik attól félnek, ha elindul a rendszeres vonatközlekedés, még rosszabb lesz a helyzet.
A Karikás utcában lakó Vámos Ferenc arra panaszkodik, hogy már a macskáik sem bírják a zajt és elmenekülnek. Ők maguk pedig nagyon dolgozni sem tudnak, annyira zavaró a folyamatos zaj.
A helyzet azért is rossz, mert ezen a szakaszon a vonatsínek magasan, a hazák ablakaival egyvonalban futnak, így a zajhatás még intenzívebb.
Szomszédja, Pécsi Zoltán szintén a nagy zajra panaszkodott. Eddig csak a por volt a zavaró, de most már az építkezés miatt építőanyagszállításra használjak a pályát, amely óriási zajjal jár. Attól félnek a környék lakói, hogy amennyiben elkészül a pálya és megindul a forgalom, még nagyobb zajterhelést kell elviselniük.
Az itt lakók úgy tudták, ezen a szakaszon lesz zajvédő fal, hiszen a két hónappal ezelőtti szentmihályi lakossági fórumon elhangzott, több szakaszon, ahol szükséges építenek majd. Most azonban kiderült, a kivitelező csak „megfontolja” a zajvédő fal felépítését ezen a szakaszon.
Mihálik Edvin tanácsnok az itt lakók érdekében megkereste az illetékeseket. Levelet írt a kivitelező V-Híd Zrt-nek és a MÁV-nak is, azt kérve tájékoztassák a lakosságot a tervekről és az építkezésről. Azt szeretné, ha nyilvánosságra kerülnének azok a mérési adatok, hogy milyen zaj- és rezgésterhelést mértek.
A képviselő szerint egy 45 milliárd forintos beruházásba belefér néhány millió forintos zajvédőfal. Megkeresésére azonban egyenlőre még nem kapott választ. A lakosok információi szerint ezen a szakaszon azért nem építik meg a falat, mert a kanyar miatt a mozdonyvezető nem látná be a pályát. Szerintük azonban vannak már olyan építmények, amelyek csak 60-70 centiméter magasak. Ezek felett a mozdonyból be lehet látni a síneket és a környék lakói is védve vannak nagy zajtól.