Van, amire mindig van pénz: 31 milliárd forintot költött hirdetésekre a Miniszterelnöki Hivatal tavaly

A pandémia sem változtatott a legnagyobb reklámozók sorrendjén, továbbra is az állami szereplők költötték a legnagyobb összeget a magyar reklámpiacon, derül ki a CANnual Reportból, amit a Média1 szemlézett.
A 14 ország független reklámügynökségeiből álló hálózat jelentése szerint 2021-ben
- A legtöbb pénzt, 76 millió eurót, azaz mintegy 31 miliárd forintot a Miniszterelnöki Hivatal fordította reklámra.
- A második legnagyobb hirdető az állami Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió eurós, körülbelül 10 milliárdos költéssel.
- A Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval (körülbelül 8,5 milliárd forint) a harmadik helyen végzett.
A magyar reklámpiac en bloc 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedés jelent a megelőző évhez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek.A növekedés mértéke egyébként összhangban van a közép-kelet-európai országokéval, csakhogy jelentős részét elviszi az infláció.
Nem csak a Miniszterelnöki Hivatal, a Rogán Antal irányítása alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda is két kézzel szórja a pénzt kormányzati propagandára kommunikációra. A 2021-es zárszámadásból derült ki, hogy tavaly 107 milliárd forint ment el erre a célra, ami kétszerese a költségvetésben eredetileg betervezett 51 milliárdnak. Idén, csak az újabb hazug plakátkampányra és a kormányzati propagandát megtámogatni hivatott „nemzeti konzultációra 7,8 milliárdot költöttek.
Hiába, van amire van (köz)pénz.