Újra megígérte a hosszabb zajvédő falakat a MÁV a szentmihályiaknak

Összesen 45 milliárd forintból épült 13 kilométernyi vasút Szeged és Röszke között, de eddig nem fért bele, hogy a helyi lakosok igényeinek megfelelő zajvédelmet alakítson ki a MÁV és a beruházást végző Mészáros-cég, a V-Híd. Tájékoztatásban sem jeleskedtek az építők és építtetők, olyannyira nem, hogy a szentmihályi lakosok idén tavasszal jöttek rá: bizony a házuk mellett járnak majd a tehervonatok és később a személyvonatok is Szabadka irányába.
Márciusban felgyorsult a lakossági érdekképviselet, akkor eldőlt, hogy lakossági fórumot tartanak, megalakult a Szeretlek Szentmihály nevű csoport, akik elmondták, nem magát a fejlesztést ellenzik, hanem tisztességes tájékoztatást, megfelelő zaj- és rezgésvédelmet akarnak.
Az ügyben Mihálik Edvin, Zöld város programért felelős tanácsnok is igyekezett segíteni a helyieket, levelet írta a MÁV-nak és a V-Hídnak is.
A MÁV a korábbi hatósági engedélyeket felülvizsgálatra visszaküldte a környezetvédelmi hatóságnak, és az eredeti rövidebb, 200 méteres zajvédőfal meghosszabbításának lehetőségéről várják a környezetvédelmi hatóság állásfoglalását, jöhet az újabb zajmérés következik, majd elkészítik a zajmérési jegyzőkönyvet, ez alapján alakítják ki a végleges állapotot
– ezt Pafféri Zoltán, a vasúttársaság vezérigazgatója mondta a Szeged Televíziónak. A MÁV tehát hosszabb zajvédő falat ígér.
Pafféri azt is mondta, a fal építésének ideje attól függ, hogy a hatóság mikor adja ki az állásfoglalását, amint ez megtörténik, „rendkívüli gyorsasággal” építik a zajvédő falat.
Az érintett szakaszon este 6 és reggel 8 óra között egyelőre tíz tehervonat halad majd át, ez a korábbinál sokkal nagyobb zajterhelést jelent. Mihálik Edvin a Szeged Televíziónak azt mondta, hamarosan elkezdődhet a zajszintmérés, amiről Pafféri Zoltán beszélt.
„Abban bízom, hogy figyelembe veszik a lakosság kéréseit, és minden olyan ponton épül fal, ahol szeretnék az ott élők. Most mi is a lakosság türelmét kérjük, addig, amíg nem történik meg a mérés. Mindenképp küzdeni fogok azért, hogy megépüljön a zajvédő fal”
– tette hozzá a szegedi Zöld város programért felelős tanácsnok. Szeged és Röszke között 30 éve nem haladtak át áruforgalom a vasúton, a személyvonatok 7 éve jártak erre utoljára. A MÁV türelmet kért a környék lakosaitól a beruházás okozta nehézségek miatt, és arra is felhívta a közlekedők figyelmét, ne rutinból vezessenek.
Nézze meg a Szeged Televízió híradós anyagát!