Új jegyeket vezet be az SZKT: az iskolás csoportokra éppúgy gondoltak, mint a home office-ban dolgozókra

Szeged közgyűlése megszavazva Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester előterjesztését az eddig ismert, bevált jegyek mellett továbbiakat hagyott jóvá. Mire jók ezek az új, szeptembertől használható jegytípusok, kiknek éri meg váltani?
Garai Szakács László

2022. július 12. 10:02

Új
jegyeket vezet be az SZKT: az iskolás csoportokra éppúgy
gondoltak, mint a home office-ban dolgozókra

Talán mindenkinek megvan valahogyan az az élmény, hogy egy (iskolás) csoport tagjaiként jegyet kell váltani. Szeged „megfosztja” ettől a pedagógusokat, a csoportok kísérőit, nem kell azon stresszelni, hogyan vegyék meg a jegypénztárban, az automatánál, vagy hogyan vegyék meg előre a jegyet. Az SZKT ugyanis bevezeti a kedvezményes csoportos tanulójegyet.

 

– Huszonnégy óráig érvényes, úgy gondoljuk, jelentősen könnyebb lesz így az iskolás csoportok közlekedése. Minimum tíz maximum negyven fős általános, vagy középiskolás diákokból álló csoport válthat ilyen jegyet. Tíz diákonként egy kísérőtanár utazhat a menetjeggyel, azaz egy 40 fős osztály, csoport mellett négy felnőtt utazhat a jeggyel – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Egy ilyen menetjeggyel mondjuk a Juhász Gyula általános iskola 4 a. osztálya is el tud menni együtt például a Vadasparkba vagy a Belvárosi Moziba egy iskolai filmvetítésre, sőt, a gyerekek vissza is tudnak menni együtt az iskolába, hiszen a jegy huszonnégy óráig érvényes.

 

Sokat várnak a körút napijegytől és a kiegészítő körút napijegytől is. Ennek az a lényege, hogy nagykörúton belül és a nagykörúton kívüli első megállóig korlátlanul lehet utazni. Ez igazából egy P+R-jegy: az autósok megállnak a sárga, illetve majd a kék zónában, ott vehetnek napijegyet majd egy ilyen jeggyel bejönnek a belvárosba. A körúti napijeggyel a belvároson belül bárki mozoghat. Fontos, hogy a kiegészítő körút napijegyet csak parkolóautomatából lehet majd megvásárolni a kék vagy sárga zónás napijeggyel együtt. Mobiltelefonon ilyet nem lehet megvásárolni.

 

Hatvan percnyi boldogság

Eddig nem volt Szegeden átszállójegy, most ez is változik. A hatvan perces jeggyel ugyanis át lehet szállni azaz mondjuk a Fecske utcától a 10-es trolival bejövünk a Tisza Lajos körútig és ott átszállunk a 3-as villamosra és ki tudunk menni a Belvárosi temetőig – egy jeggyel. Nagy Sándor ettől a jegytől egyébként szintén utasszám-emelkedést remél: átszállni jellemzően eddig a bérletes utasok szálltak át, most van arra esély, hogy ennek a jegynek a használatával többen utaznak olyanok, akik eddig mondjuk inkább gyalogoltak három-négy megállót, csak ne kelljen két jegyet lyukasztani.

 

Bérlet bicikliseknek és a home office dolgozóinak? Naná!

Egészen pontosan 5/30-as napijegy csomag, de tény, ezzel a konstrukcióval elsősorban erre a két célcsoportra lő az SZKT. – Azt szeretnénk, hogy a lehető legtöbben rendszeresen utazzanak a szegedi közösségi közlekedési eszközökkel. Ugyanakkor a koronavírus-járvány alatt keletkezett egy olyan piaci helyzet, amire reagálnunk kell. Ha valaki most már úgy dolgozik, hogy hetente egyszer kell csak bejárnia, vagy annyira megszerette a kerékpározást, hogy most már mindenhova azzal jár, azoknak lehet ideális ez a jegytípus.

 

Amiknek csökken az ára

Szeged közgyűlése három, már ismert jegytípusnak csökkentette az árát: a 72 órás jegynek, a hetijegynek és a kéthetijegynek csökkentették az árát. Erre is van magyarázat: – Az árképzésnél a havi bérlet és a vonaljegy ára a legfontosabb, és közben ezeknek a jegyeknek az ára is mindig változott, de most úgy igazítjuk meg ezeket a tarifákat, hogy mindig „vonzó legyen a következő lépcső”. Mondok itt is egy példát: a 24 órás jegyhez képest a 72 órás kétszer annyiba kerül majd szeptembertől. Azaz meggondolhatja az utas, hogy még a következő két napban leutazik egy napnyi utazást, akkor érdemes legyen megvennie egy 72 órás jegyet – magyarázta a városfejlesztési alpolgármester.