Negyedannyi elektromos töltő sincs még az autók számára nálunk, mint Ausztriában

Magyarországon is ígéretes az elektromos töltők piacának alakulása, de az igazán látványos fejlődés csak ezután kezdődik – hívja fel a figyelmet a KPMG saját tanulmánya alapján, melyből mellékesen az is kiderül: az ausztriai több mint 21 ezerrel szemben nálunk még 4 ezer nyilvános töltőberendezés sincs. 2025-re 8100 a célérték.
Hollósi Zsolt

2023. március 10. 13:25

Negyedannyi elektromos töltő sincs még az autók számára nálunk, mint Ausztriában

Világszerte hatalmas üzleti lehetőség rejlik az elektromos járművek töltésében az ilyen autók iránt megugrott kereslet miatt. A globális befektetői érdeklődés egyre nő, az előzetes kalkulációk szerint 2022 végéig 2,3 milliárd dollár áramlott a szektorba – írja a KPMG nemzetközi tanácsadó cég az MTI-hez pénteken elküldött összefoglalójában.

Az elektromos autók értékesítése részben a környezetvédelmi szempontok, részben az üzemanyagárak emelkedése miatt dinamikusan bővül, ugyanakkor a töltési lehetőségek elérése kulcsfontosságú tényezője lesz a további fejlődésnek – jelezte a tanácsadó cég..

A közlemény szerint 

 

a magyar piacon is érzékelhető volt a fejlődés, 2020-ról 2021-re 120 százalékkal bővült a nyilvánosan elérhető töltési lehetőségek száma és meghaladta ezzel a globális növekedési átlagot.

 

 

A nyilvános töltőberendezések összesített darabszáma 2022. szeptember 30-án 3579 volt, ami a csehországi 3915 töltőberendezés mögött a második legtöbb a visegrádi országok között, 

 

jelentős ugyanakkor az elmaradás például Ausztriához képest, ahol 21 566 töltési lehetőség áll az autósok rendelkezésére.


    A KPMG hozzátette azt is, hogy a hazai szakpolitika által 2025-re kitűzött 8100 darabos célértéknek a fele sem állt rendelkezésre Magyarországon.

Címlapon

mutasd mind