Tramtrain: több megállót feltételessé alakítanak április 3-tól Szegeden és Hódmezővásárhelyen

Feltételes megállóhellyé alakul a vasútvillamos 11 megállója a MÁV legújabb menetrendje szerint. Erre azért van szükség, mert a tramtrain vonatnak számít Magyarországon, és „alapjáraton” a vonatoknak pedig akkor is meg kell állniuk, ha nincs le- vagy felszálló utas.
A vasútvillamos közlekedését szabályozó 131A-131-es vonalra vonatkozó menetrend április 3-tól érvényes.
A MÁV feltételes megállóhelyekké alakítja Szegeden a
- Galamb utca,
- Bécsi körút,
- Somogyi utca,
- Anna-kút,
- Rókusi templom,
- Tavasz utca,
- Damjanich utca és
- Pulz utca megállóit,
valamint Hódmezővásárhelyen a
- Strandfürdő,
- Hősök tere és a
- Kálvin János tér megállókat.
Ezeken a helyeken tehát csak akkor áll majd meg a tramtrain, ha van leszálló, illetve felszálló utas.
A menetrend jelölései szerint a
- szegedi vasútállomás,
- Aradi vértanúk tere,
- Széchenyi tér,
- Vásárhelyi Pál utca és
- Rókus vasútállomás
- Algyő,
- Hódmezővásárhely Népkert vasútállomás,
- Hódmezővásárhely Kossuth tér,
- Hódmezővásárhely vasútállomás továbbra is fix megállóhelyekként működik, tehát akkor is megáll majd a tramtrain, ha nem lesz utas.

A két végállomás közötti menetidőt 51 perccel, a szegedi Széchenyi tér és vásárhelyi Kossuth tér, tehát a két város központja között 40 perc menetidővel számol a menetrend.
Ezzel a MÁV meg is „oldotta” a megállóhelyek eltörlésének kérdését
Lázár János mindenbiztos kormánybiztos látva a vasútvillamos gyöngélkedését azzal az ötlettel állt elő annó, hogy nem kell ám minden megállóban megállnia a tramtrainnek Szegeden. Vásárhely fideszes országgyűlési képviselője így akarta gyorsítani a Vasvillákat, sőt annyira komolyan vette magát, hogy egy komplett kérdőívet is gründoltatott, így szondáztatva a… Mindenkit, hiszen bárki szakérthette a kérdőívet, azaz abszolút nem lehetett volna komolyan venni az eredményt, hiszen Sopronból éppúgy javasolhattak volna bármit, mint Fegyvernekről. Mihálik Edvin Szeged Zöld tanáncsnoka rögvest tiltakozott, mondván, nem így kellene tartani a menetrendet.
Az biztos, hogy a MÁV-Start a mostani tavaszi menetrend-módosítással Mihálik mellé állt, hiszen minden megálló maradt: ha várjuk a vasútvillamost a feltételes megállóban, akkor megáll, ha pedig utazunk rajta, és jelzünk egy ilyen megálló előtt, akkor is megáll.