Tramtrain: több megállót feltételessé alakítanak április 3-tól Szegeden és Hódmezővásárhelyen

Lesznek olyan megállók, ahol minden alkalommal megáll a vasútvillamos, a többiben viszont csak akkor, ha van le- vagy felszálló.
Tramtrain: több megállót feltételessé alakítanak április 3-tól Szegeden és Hódmezővásárhelyen

Feltételes megállóhellyé alakul a vasútvillamos 11 megállója a MÁV legújabb menetrendje szerint. Erre azért van szükség, mert a tramtrain vonatnak számít Magyarországon, és „alapjáraton” a vonatoknak pedig akkor is meg kell állniuk, ha nincs le- vagy felszálló utas. 

 

A vasútvillamos közlekedését szabályozó 131A-131-es vonalra vonatkozó menetrend április 3-tól érvényes.

 

A MÁV feltételes megállóhelyekké alakítja Szegeden a

 

  • Galamb utca,
  • Bécsi körút,
  • Somogyi utca,
  • Anna-kút,
  • Rókusi templom,
  • Tavasz utca,
  • Damjanich utca és
  • Pulz utca megállóit,

 

valamint Hódmezővásárhelyen a

 

  • Strandfürdő,
  • Hősök tere és a
  • Kálvin János tér megállókat.

 

Ezeken a helyeken tehát csak akkor áll majd meg a tramtrain, ha van leszálló, illetve felszálló utas. 

 

A menetrend jelölései szerint a

 

  • szegedi vasútállomás,
  • Aradi vértanúk tere,
  • Széchenyi tér,
  • Vásárhelyi Pál utca és
  • Rókus vasútállomás
  • Algyő,
  • Hódmezővásárhely Népkert vasútállomás,
  • Hódmezővásárhely Kossuth tér,
  • Hódmezővásárhely vasútállomás továbbra is fix megállóhelyekként működik, tehát akkor is megáll majd a tramtrain, ha nem lesz utas.

 

Az x-szel jelölt megállók feltételessé válnak április 3-ától

 

A két végállomás közötti menetidőt 51 perccel, a szegedi Széchenyi tér és vásárhelyi Kossuth tér, tehát a két város központja között 40 perc menetidővel számol a menetrend.

 

Ezzel a MÁV meg is „oldotta” a megállóhelyek eltörlésének kérdését

Lázár János mindenbiztos kormánybiztos látva a vasútvillamos gyöngélkedését azzal az ötlettel állt elő annó, hogy nem kell ám minden megállóban megállnia a tramtrainnek Szegeden. Vásárhely fideszes országgyűlési képviselője így akarta gyorsítani a Vasvillákat, sőt annyira komolyan vette magát, hogy egy komplett kérdőívet is gründoltatott, így szondáztatva a… Mindenkit, hiszen bárki szakérthette a kérdőívet, azaz abszolút nem lehetett volna komolyan venni az eredményt, hiszen Sopronból éppúgy javasolhattak volna bármit, mint Fegyvernekről. Mihálik Edvin Szeged Zöld tanáncsnoka rögvest tiltakozott, mondván, nem így kellene tartani a menetrendet.

 

Az biztos, hogy a MÁV-Start a mostani tavaszi menetrend-módosítással Mihálik mellé állt, hiszen minden megálló maradt: ha várjuk a vasútvillamost a feltételes megállóban, akkor megáll, ha pedig utazunk rajta, és jelzünk egy ilyen megálló előtt, akkor is megáll.