Tramtrain: így csak politikai nyomásra közlekedtetnek szerelvényeket, közlekedési szakemberek maguktól ilyet nem biztos, hogy csinálnának

Bejön Szegedre a vasútvillamos, de közben tramtrainpótló is jár, köszönhetően annak, hogy még mindig csak egy tramtraint ad ki a Stadler – valamiért.
Garai Szakács László

2022. január 26. 06:39

Tramtrain: így csak politikai nyomásra
közlekedtetnek szerelvényeket, közlekedési szakemberek maguktól
ilyet nem biztos, hogy csinálnának

Szomorúan állapíthatjuk meg, a tramtrain most már a közlekedtetése szempontjából is történelmi jármű. Miután hétfőn és kedden is csak Hódmezővásárhelyen ingázott egy szerelvény, és Lázár János is érezte, hogy ez azért több mint kínos, szerdára lett „megoldás”.

 

Illetve megoldásnak nevezni ezt azért túlzás. Lett valami, valami olyan, amit közlekedési szakemberek nem biztos, hogy megcsinálnának akkor, ha nem közlekedési „szakemberek” vernék az asztalt, hogy márpedig „csináljatok valamit, találjatok ki valamit!”

 

 

Ebből lett ez a csodálatos „menetrend”, ami egyelőre visszavonásig érvényes és a lényeg, hogy az egy szem közlekedő vasútvillamos látványtramtrain lesz: megmutatja magát Szegeden, de mivel egy járművel szolgáltatást csinálni, pláne olyan beharangozott utasforgalmi próbaüzemet, ami egy ideig ment, nem lehet, ezért maradnak a tramtrainpótlások is.

 

 

Innen magyarázkodjon a MÁV-Start, itt a közleményük teljes egészében:

 

„Január 26-án, szerdától a vasútvillamosok módosított rend szerint járnak. A tramtrain járatok kétóránként Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között, a teljes útvonalon közlekednek: a menetrend szerinti indulási idők alapján páratlan órában a Hódmezővásárhelyről, míg páros órában a Szegedről induló vasútvillamosokkal lehet átszállás nélkül utazni. A rákövetkező órában pótlóbusz és villamos közlekedik a tramtrain helyett, egyszeri átszállással. Az utasoknak – főként a csúcsidőkben – a közúti menetidők és az átszállások miatt hosszabb eljutási idővel kell számolniuk.

 

Hódmezővásárhely vasútállomás–Szeged vasútállomás

  • Hódmezővásárhely vasútállomásról minden páratlan óra 31-kor tramtrain járat indul, amely a teljes útvonalon, Szeged vasútállomásig közlekedik.
  • Szeged vasútállomástól minden páros óra 38-kor tramtrain járat indul, amely a teljes útvonalon, Hódmezővásárhely vasútállomásig közlekedik.

 

Hódmezővásárhely vasútállomás–Rókus vasútállomás–Szeged vasútállomás

  • Hódmezővásárhely vasútállomásról minden páros óra 31-kor pótlóbuszok indulnak, amelyek Szeged, Rókus vasútállomásig közlekednek. Rókusnál az érkező pótlóbuszokhoz a városi szakaszon pótlóvillamos csatlakozik, melyek várhatóan tizenöt perces késéssel érkeznek meg Szeged vasútállomáshoz.
  • Szeged vasútállomásról a minden páratlan óra 38-kor induló vasútvillamos helyett körülbelül öt perces késéssel pótlóvillamos indul Szeged, Rókus vasútállomásig. Rókusnál az érkező pótlóvillamoshoz pótlóbuszok csatlakoznak, melyek Hódmezővásárhely vasútállomásig közlekednek. A hódmezővásárhelyi szakaszra a pótlóbuszok várhatóan 15–20 perces késéssel érkeznek meg.
  • A buszok Algyőn a 47-es főútnál, a vasútállomás bejárati út nevű autóbusz-megállóban állnak meg.
  • A buszok Hódmezővásárhelyen a Kossuth téri megállót nem érintik, helyette az utasok a Tóalj utcában lévő Hősök terei autóbusz-megállóban érik el a járatokat.

 

Teljes szakaszon elmaradó járatok

  • Nem közlekednek a reggeli és délutáni, esti sűrítő járatok, amelyek Hódmezővásárhely vasútállomásról 6:46-kor, 15:08-kor, 17:08-kor és 19:08-kor, illetve Szegedről 14:01-kor, 16:01-kor, 18:01-kor indulnának.
  • A Szeged vasútállomásról 7:46-kor és 20:01-kor Rókus vasútállomásra, a Rókusról 13:42-kor Szeged vasútállomásra induló betétjáratok sem közlekednek.”