Tovább bővült a szegedi kerékpárúthálózat

Szeged igazi bringás város, amit nemcsak az bizonyít, hogy itt a legmagasabb a kerékpárral közlekedő aránya a százezer főnél népesebb városok között, hanem az is, hogy Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester a nagy meleg ellenére is két keréken tekert ki az átadóünnepség helyszínére, a Budapesti körút és a József Attila sugárút kereszteződésében található szervizponthoz. Az alpolgármester ezt követően felhelyezte kerékpárját a szerviz tartójára, amely segítségével jobban hozzáférhet a tulajdonos a járműve kerekeihez, csavarjaihoz, esetleg a biciklilánchoz.
Az alpolgármester azonban ezúttal nem szerelt, hanem egy kis ünnepség keretében átadta a lakosságnak a teljesen megújult útszakaszt. A már meglévő – a város központjából a József Attila sugárúton kifelé vezető – kerékpárúthoz a Tarján szélén csatlakozik az új szakasz, amely ezúttal nem vezeti át a biciklist az út túloldalára a Deák Ferenc Gimnáziumnál, hanem folytatódik a jobboldalon, és a Budapesti körút, Csorba utca mentén elvezet a körtöltéshez. Itt egy támfallal segítették a kerékpárosok átjutását az újpetőfitelepi részre, ahol a Bástya sornál csatlakozik az út a korábban elkészült, Algyőig vezető kerékpárúthoz.
A kétirányú kerékpárút 2,75 méter széles és 572 méter hosszú. Nagy Sándor alpolgármester szerint néhány komoly közlekedési problémát kellett orvosolni ezen a szakaszon. Például a Budapesti körútnál lévő forgalmas buszmegállónál úgy kellett átvezetni a kerékpárutat, hogy a biciklisek ne akadályozzák a gyalogosok közlekedését. Ez egy új nyomvonal kiépítésével sikerült, ahogy azt is megoldódott, hogy a kerékpárosokat minél könnyebben átvezessék a körtöltésen.
A Budapesti körút és a József Attila sugárút forgalmas csomópontjában készült el a város első kerékpáros szervizpontja, amely az alpolgármester ígérete szerint további kettővel fog kiegészülni még az idén. A városi kerékpárút-hálózat is bővülni fog a közeljövőben. Közvetlen kerékpáros összeköttetés létesül például a szegedi lézerközponttal, valamint a város határában lévő logisztikai központtal. Rövidesen Bordány felé is nyugodtan elindulhatunk kerékpárral, mert ezen a szakaszon is megépül a bicikliút.
Mészáros Tamás, Tarján városrész egyéni önkormányzati képviselője annak örül, hogy az új beruházásnak köszönhetően egyértelműen elválasztották a kerékpáros és gyalogos közlekedés sávjait, így biztonságosabban közlekedhetnek a helyi lakosok, de főleg az iskolások, óvodások, bölcsődések és a nyugdíjasok.
Szénási Róbert, Újpetőfitelep képviselője pedig arra emlékeztetett, Szeged ambiciózus, ám megvalósítható célja az, hogy a legzöldebb magyar nagyváros legyen. Ennek szerves része a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának fejlesztése, valamint a környezetbarát közösségi közlekedés támogatása. Szegeden a folyamatosan bővülő kerékpáros infrastruktúrának köszönhetően ma már minden ötödik szegedi a környezetbarát kerékpáros közlekedést preferálja. A város fenntartható közlekedése szempontjából stratégiai cél a munkahelyre jutást segítő kerékpározás fejlesztése.
Korábban elkészült, és átadták a közlekedőknek a projekt első szakaszát Szeged–Sándorfalva között. Ezen a szakaszon, a 4519. jelzésű út mentén kétirányú, új kerékpárút épült 5209 méter hosszon. Elkészült az M43-as csomópont előtt és után a kerékpárút közúti átvezetése. Az Algyői főcsatornán kerékpáros kishíd épült. Kerékpáros pihenőhelyet alakítottak ki 5,8 kilométerre Szegedtől és 2,8 kilométerre Sándorfalvától. A projekt során 1119 fát ültettek (ebből 1083-at a város más területeire), 655 cserjét telepítettek és gyepesítettek.