Több éves csúszás után 16 milliárd helyett 80 milliárd forintból elindult a vasútvillamos Hódmezővásárhely és Szeged között

Mivel a MÁV közlekedteti, egyből késett tíz percet az első járat. Aminek a kihasználtsága alapján óriási tévedés volna bármilyen következtetést levonni arról, hogyan válik majd be a vasútvillamos 2022. április 16-ától.
Több éves csúszás után 16 milliárd
helyett 80 milliárd forintból elindult a vasútvillamos
Hódmezővásárhely és Szeged között

Túl jól sikerült a szervezés.

 

Ugyanis az első, 3 óra 31 perckor induló vasútvillamosra a vasútőrültek alig fértek fel a fideszes slepptől.

 

Az, hogy Lázár János ott lesz és, hogy elhozza magával Homolya Róbertet, a MÁV-Start elnök-vezérigazgatóját meg Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, az teljesen természetes, rendjén való. Még az is belefért, hogy Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár ott volt, neki is ez a dolga. De hogy rajtuk kívül ugyan miért érezte úgy több szegedi és vásárhelyi (volt) fideszes képviselő, hogy neki ott kell lennie az első vasútvillamoson – ez megmagyarázhatatlan.

 

 

Mihálffy Bélának, (leendő) fideszes országgyűlésiképviselő-jelöltnek ott kell lenni, ez oké, de hogy Chovanecz Kata miért nem tudott aludni hétfő hajnalban... Német Ferenc nem alszik, rendben. De nem aludt Juhász Tünde kormánymegbízott sem, Benkő Zsolt fideszes képviselő, Havasi Katalin, Fekete Ferenc bukott fideszes képviselő, és számos nemcsak magától lelkes nyugdíjas.

 

A MÁV, az SZKT és a Stadler szakembereinek jelenléte teljesen érthető volt. Viszont valakik nagyon hiányoztak: a valódi utasok. Az első járat nyilván sose lesz zsúfolt, de hogy a valóban Szegedre a vasútvillamossal dolgozni akaró emberek nagyon kevesen voltak, ha voltak egyáltalán, az egészen bizonyos. Ez már csak azért is sejthető, mert a 007-es Szeged Nagyállomásig tele volt, és akkor sem szállt le róla gyakorlatilag senki.

 

Bakos András kollégámtól, a Magyar Narancs újságírójától tudom, hogy Algyőnél valóban volt egy utas, aki dolgozni indult, ők hárman, Algyő alpolgármesterével, Füzesy Istvánnal együtt alig tudtak felszállni, végül sikerült.

 

Azon gondolkodni, hogy „Lázár János vonata”, ami végül ötszörösére drágult, 16 milliárd helyett 80 milliárd forintunkba került hogyan válik be, ráérünk 2022. április 16-ától. Addig ugyanis ingyen lehet használni és addig elvileg utasforgalmi próbaüzem van. Azaz addig semmi nem úgy van, ahogy eredetileg tervezték. Próbálgathajuk, hozzászokhatunk, meg is szerethetjük, de addig kellő önmérséklettel ujjongjunk.

 

A ma hajnalra szervezett első fideszes heringjárat nem óriási siker, és nem bizonyítja még a vasútvillamos életképességét, és azt, hogy megérte végül 80 milliárd forintot költeni rá. A vasútvillamos elindultáig nyolcszor drágult.

 

És még valami, 80 milliárdból most éppen három szegedi déli Tisza-híd jönne ki.