Tíz kilométerrel és egy végállomással rövidül idén a közvetlen balatoni szegedi gyorsvonat, az Aranyhíd Expressz

Idén ezt a fényképet nem tudom pont úgy megcsinálni, ahogy annó készült. A 1015-ös Szili köszöni, elvileg jól van, és Keszthely állomása is megvan, és még körülbelül ilyen állapotban is van.
A gép az Aranyhíd Expressz mozdonya volt akkor. Csakhogy idén az Aranyhíd nem jut el Keszthelyig.
És kivételesen nem azért, mert valamilyen pályafelújítás miatti vágányzár akadályozza ebben. A június 18-ától érvényes nyári menetrend szerint minden nap elindul, de csak Balatonszentgyörgyig, a Balaton délnyugati elágazóállomásáig jár. Onnan már csak tíz kilométerre van Keszthely, de idén az Aranyhíd Expressz maximum az állomás bejárati jelzőjéig jutna el: annyi vonat indul idén a Balaton felé, hogy egyszerűen nem fér be oda és azt a luxust sem engedheti meg magának ebben a nyári szezonban a MÁV-Start, hogy ott tárolják a szerelvényt a visszaindulásig. Nem volt mit tenni: egy állomást visszavágták idén a járatot, idén nem csikorog a nyugati balatoni ívben a szegedi expresszvonat.
- Két hét múlva szombattól 7 óra 57 perckor indul Szegedről az Aranyhíd, 13 óra 22 percre érkezik Balatonszentgyörgyre.
- Balatonszentgyörgyről 16 óra 22 perckor indul vissza az expressz Szegedre 22 óra 1 perckor érkezik.
De hogy ki utazik el vele Szentgyörgyig? Ami a Balaton „közelében” sincs? Oké, van kijárata a tóhoz, és igen, itt folyik bele a Zala is, de Máriafürdő, Fenyves, vagy Alsóbélatelep, hogy a többi települést ne soroljam, ahol megáll az Aranyhíd, mint közelebb lenne a Balatonhoz.

Bárhogy is, legyen népszerű a járat, menjenek minél többen a tóhoz vonattal, idén is lesz kerékpárszállító kocsi is a szerelvényben, vigyék a bringát, tekerjék körbe a tavat!