Tíz évre titkosította a kormány az autópálya-koncessziók számait

Hatalmas felháborodást váltott ki a hír, miszerint az Orbán-kormány 35 évre átadná az autópályák üzemeltetését és a belőlük kitermelt hasznot egy koncessziós eljáráson keresztül. A tenderre hétfőig lehet jelentkezni, csak utána derül ki, kik látnak üzletet a magyar autópályahálózat működtetésében.
A kormány láthatóan gyorsan szeretné nyélbe ütni az üzletet, mert még az idén aláírnák a 35 évre szóló koncessziós szerződést a nyertessel, mindezt úgy, hogy jövő tavasszal választások lesznek.
A Népszava azt írja, a kiírás feltételeinek megfelelő pályázókkal a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda tárgyal majd, ezután nevezik ki a győztest. A lap úgy tudja,
Rogán egy háttérbeszélgetésen költségvetési forráshiánnyal magyarázta azt, miért kell koncesszióba adni az autópályákat.
A Transparency International adatigényléssel akarta megtudni a Nemzeti Koncessziós Irodától, hogy mutassák meg a számításaikat, ami alátámasztja, indokolt koncesszióba adni a sztrádákat, de a hivatal elutasította a kérést.
A Nemzeti Koncessziós Iroda szerint 10 évig nem nyilvánosak a számok, így leghamarabb csak 2031-ben derülhet ki, mi áll a háttérben.
Karácsony Gergely korábban azt mondta, az autópálya-koncesszió a legnagyobb lenyúlási kísérlet az Orbán-kormányban.