Negyven új munkahelyet hoz Szegedre a Continental – helyi informatikusok is dolgozhatnak az önvezető autók fejlesztésén

A szegedi szakemberek a többi között önvezető autók fejlesztésében vesznek majd részt. A cég tervei között a létszám további bővítése és saját szegedi iroda kialakítása is szerepel. Ezt jelentették be szerdán délelőtt a cég vezetői az egyetem Dugonics téri épületének dísztermében.
Elsőként a házigazdák nevében Kónya Zoltán, a Szegedi Tudományegyetem tudományos és innovációs rektorhelyettese, majd Horváth Dezső, a Természettudományi és Informatikai Kar dékánja köszöntette az eseményen részt vevőket.
Keszte Róbert, a Continental Magyarország országigazgatója arról beszélt, elsősorban az egyetemi képzés minősége és a városban meglévő – a szoftverfejlesztésre és az autóiparra egyaránt kiterjedő – szakmai közösség miatt döntöttek úgy, hogy a tevékenységüket Szegeden bővítik.
– A magasan kvalifikált szakembereket csak egy élhető város képes hosszú távon megtartani. Szeged ilyen a vonzó kulturális életével, számtalan programjával, sport és közösségi létesítményeivel, nyitott szellemiségével.
Az országigazgató arról is beszélt, hogy Szegedre a földrajzi fekvése miatt is felfigyeltek. Szerbia és Románia közelsége – ahol szintén vannak érdekeltségeik – ugyancsak nagy súllyal estek latba.
Szegeden egyébként a Continentalnak évtizedek óta jól működő gumigyára is van, ami a csoport egyik kiemelkedően eredményes egysége.
– Szeged az elmúlt néhány évtizedben a magyar informatikai ipar egyik központjává vált. Ebben amellett, hogy az egyeteme sok jól képzett szakembert bocsát ki, fontos szerepe van a városnak is, hiszen egy olyan támogató környezetet tudunk biztosítani az informatikai iparnak, ami szerencsésen találkozik a cégek elvárásaival. A városban a multicégek mellett nagy számban működnek kisebb hazai vállalkozások is, mintegy háromezer fejlesztőnek biztosítva munkát az IT-szektorban, ez egy nagyobb autógyárnyi ember, akik magas minőségű munkát végeznek a piaci árnál magasabb bérért
– mondta el Nagy Sándor. A városfejlesztésért felelős alpolgármester hangsúlyozta, Szeged a tudásalapú gazdaságra épít, az a város a célja, hogy az egyetemről kikerülő szakemberek helyben találják meg boldogulásukat, így magas hozzáadott értéket teremtő munkahelyek jöjjenek létre.

– Két fontos indokunk is volt, hogy Szeged mellett döntsünk, egyrészt a nagyon erős az itteni egyetemi háttér, másrészt nagyon jelentős a helyi szoftverfejlesztő közösség. A cég új szegedi szoftvermérnökeinek feladata a mesterségesintelligencia-alapú fejlesztéshez szükséges adatok előkészítése, feldolgozása, az ehhez kapcsolódó eszközök és keretrendszerek, valamint beágyazott rendszerek kidolgozása lesz. A munka valójában már el is indult, vannak olyan kollégák, akik Szegedről dolgoznak távmunkában, most negyven jól képzett szoftverfejlesztőt keresünk, de ez a létszám később még tovább bővül, akkor már saját szegedi irodában is gondolkodunk – mondta Lóránd Balázs, a Continental Autonomous Mobility vezetője, aki a fejlesztések társadalmi fontosságát kiemelve elmondta, a közlekedést egyre biztonságosabbá tevő megoldások hozzájárulnak a közúti balesetek számának csökkentéséhez.
Az esemény végén a Continental az oktatásra és a kutatásra kiterjedő stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetemmel.
1968-ban már sofőr nélküli autót tesztelt a Continental
„Szellemsofőrrel a kormány mögött száguld a kanyarban” – ezt írták az újságok, miután 1968. szeptember 11-én a Lüneburg Heath-i Contidrom tesztpályán rótta a köröket a Continental automata gumiabroncs-tesztelő autója. A sofőr nélküli autó kifejlesztésének elsődleges célja az volt, hogy a gyár előre beállítható körülmények között tudja tesztelni a gumiabroncsokat, kipróbálva többféle közlekedési helyzetet. Akkor még kevesen gondolták, hogy ötven év múlva az önvezető autózás ennyire gyorsan terjed majd, mint manapság.
