Szeged aláírta a szerződést, az önkormányzat részéről üzemszerűen járhat a vasútvillamos hétfőtől

Az önkormányzat 68 és fél millió forintot fizet a MÁV Start Zrt-nek, így a szegediek használhatják vasútvillamost a Rókus pályaudvar és a nagyállomás között az SZKT bérleteivel és jegyeivel.
Bod Péter

2022. július 28. 13:25

Szeged aláírta a szerződést, az önkormányzat részéről üzemszerűen járhat a vasútvillamos hétfőtől

Az idevágó előírásoktól eltérően, nem harminc nappal a szolgáltatás fizetőssé tétele előtt, de csütörtökön mégis megszületett az írásos megállapodás, ami minden részletében szabályozza a vasútvillamos részvételének feltételeit a szegedi közösségi közlekedésben.

 

Korábban beszámoltunk arról, hogy a MÁV Start Zrt. valamint a céget felügyelő Technológiai és Ipari Minisztérium jelezte, hogy augusztus 1-jétől fizetős lesz a vasútvillamos használata. Erről azonban hivatalosan nem tájékoztatták a szegedi önkormányzatot. Így hosszú ideig nem lehetett tudni, a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) bérleteivel és jegyeivel hogyan lehet majd igénybe használni a városi közlekedésben a tramtraint.

 

Az erről szóló szerződés a 30 napos ráhagyás helyett csak a napokban küldte el a Technológiai és Ipari Minisztérium az önkormányzatnak, aminek városüzemeltetési bizottsága soron kívül, csütörtökön tárgyalta meg és fogadta el annak szövegét – tájékoztatta hírportálunkat Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

 

Szegeden helyi vonaljeggyel és bérletekkel használható lesz a tramtrain, ami az 1-es villamost váltja fel. A félóránként közlekedő vasútvillamosra többfajta jegy és bérlet is váltható lesz

  • Szeged és Hódmezővásárhely között az egyszeri utazásra a teljes árú jegy 465 forint,
  • a teljes árú havi bérlet 17 ezer 800 forint lesz.
  • a 24 órás kombinált zónajegy, ami Szegeden helyi közlekedésre, valamint Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazásra jogosít, 1865 forint,
  • az ugyanilyen, de 72 órás kombinált zónajegy 5130 forint lehet.
  • Készülhet kombinált zónabérlet, amivel utazhatunk Szegeden, valamint Szeged és Algyő között, ez 15 ezer 880 forint lenne,
  • ennek, azaz a Szegeden, valamint Szeged és Algyő között használható 90 százalékos verziója 4560 forint lenne.
  • Ennyibe kerülne a Szegeden, valamint Szeged és Algyő között használható diákbérlet is.
  • szintén készülne egy kombinált zónabérlet, amivel Szegeden, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között lehetne utazni 20 ezer 500 forintért.
  • A Szegeden, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között használható 90 százalékos bérlet 5020 forint lenne.
  • Ennyibe, azaz 5020 forintba kerülne a Szegeden, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között használható diákbérlet is.

 

A vita kizárólag arról folyt, mennyit kell az önkormányzatnak fizetnie az MÁV Start Zrt-nek azért, hogy az SZKT bérletekkel és jegyekkel is használható legyen az augusztus elsejétől fizetőssé tett és 30 perecenként a korábbi 1-es villamos útvonalán közlekedő vasútvillamos. A most elfogadott megállapodás szerint ez 68,5 millió forint lesz évente, ami némileg leegyszerűsítve az 1-es villamos egy rövidebb szakaszának működtetési költségével egyezik meg.

 

Mint Nagy Sándortól megtudtuk, az elfogadott szerződés a szegedi önkormányzat mellett szignálnia kell a SZKT-nek, a MÁV Start Zrt-nek, valamint a Technológiai és Ipari Minisztériumnak. A szegedi városfejlesztési alpolgármester aláírása már szerepel a hivatalos dokumentumon.