Senki sem tájékoztatta a szentmihályiakat a kertjük végében épülő vasútról

Eddig egyetlen sínpár haladt el Szeged-Szentmihály mellett, azon sem közlekednek szerelvények már jó ideje. A most megvalósuló beruházás a tervek szerint egészen Bajáig tartana, Szabadka érintésével, a vonal egy új sínpárral bővül, és villamosítva is lesz. A munka már elkezdődött, a régi síneket fölszedték, az újaknak még nyoma sincs, de a munkagépek folyamatosan dolgoznak a területen. Ha elkészülnek a felújítással, a szentmihályi kertek végében rendszeresen robognak a vonatok, mindössze öt méterre a telekhatártól.
A környék lakói aggódnak a vonatok zaja, a fékpor és a szerelvények által keltett rezgések miatt. Nemcsak a csendes kertváros nyugalmát féltik, attól is tartanak, hogy az itt található ingatlanok értéke csökkenni fog, hiszen sokan nem akarnak olyan házba költözni, ami néhány méterre van egy forgalmas vasútvonaltól. Ezért szervezték meg a Szeretlek Szentmihály nevű csoportot:
nem magát a fejlesztést ellenzik, hanem tisztességes tájékoztatást, megfelelő zaj- és rezgésvédelmet akarnak.
Ezért fordultak az önkormányzathoz segítségért – ugyanis a kivitelező és a vasúttársaság érdemben nem reagált a megkeresésükre. Nem hivatalos csatornákon ráadásul az a válasz érkezett hozzájuk, hogy „politikai okokból” lakossági fórumot csak a választások után tartanak a beruházásról.

Mihálik Edvin, Szeged Zöld Város Programért felelős tanácsnoka bejárta a helyszínt a lakókkal és a látottak alapján írásban kereste meg
- Mészáros Lőrinc egyik vasútépítő cégét, a V-Híd Zrt.-t,
- a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t és
- a vasúttársaságot
is. Levelében arra szólította föl a három vállalatot, haladéktalanul tartsák meg Szentmihályon a beruházással kapcsolatos lakossági fórumot:
„Ez az eljárás elfogadhatatlan, a szentmihályi lakosoknak joguk van tudni, pontosan mi épül a kertjük végében és hogyan befolyásolja ez az életüket” – írja a bejegyzésében.
Ezen kívül írásban is elküldött néhány kérdést a beruházásról, hogy a lakóssági fórum megszervezésééig legalább néhány alapvető kérdésben kapjanak tájékoztatást a lakók. A válaszból kiderül például, épül-e majd zajvédő fal a sínek mellé, hiszen erre feltétlenül szükség volna, a környék nyugalmának megőrzése érdekében.
Ennek a beruházásnak elvileg már el is kellett volna készülnie: a Budapest–Belgrád vasútvonalnak ez egy „kiegészítő” fejlesztése, az eredeti tervek szerint, amíg nem készül el a kínai óriáshitelből épülő vonal, addig a tehervonatok erre kerültek volna.