Petíciót indít Mihálik Edvin Lázár János újabb megállómegszüntető akciója ellen

A tramtrain ügyi kormánybiztos a héten kétszer is felült a vasútvillamosra, és úgy döntött, megszüntetne néhány szegedi megállót, hogy gyorsítsa az eredetileg tervezettnél jelentősen hosszabb menetidőt. Mihálik Edvin, Szeged zöld tanácsnoka és az ellenzék közös képviselőjelöltje újabb tiltakozó akcióval reagált a hírre.
Garai Szakács László

2022. január 20. 15:14

Petíciót indít Mihálik Edvin Lázár
János újabb megállómegszüntető akciója ellen

A tram-train menetideje jelenleg ötven perc körül van, vagyis közel negyedórával hosszabb, mint ahogyan azt eredetileg tervezték, aminek elsősorban az az oka, hogy a járművek a két település között csak 80 kilométer/órával közlekednek 100 kilométer/óra helyett. Mindez azért is igen kellemetlen, mert épp a busznál gyorsabb összeköttetés indokolná az évek alatt sokszorosára, közel 80 milliárdosra drágult projektet. Lázár János az indulás óta többször is azt nyilatkozta, hogy ő néhány szegedi megálló kiiktatásában látja a megoldást, és egy friss videójában újra ezt javasolta.

 

 

Mihálik Edvin, aki az ellenzék közös jelöltjeként indul az áprilisi választáson, már tavaly is indított tiltakozó akciókat Lázár javaslata ellen – akkor a megszüntetéssel fenyegetett megállókat matricázta föl, hogy felhívja a figyelmet az ügyre. Most, hogy újra napirenden van a Bem, a Galamb és a Pulz utcai állomások kiiktatása, petíciót indított a megállóhelyek védelmében.

 

 

Szeged zöld tanácsnoka elmondta, Lázár János ötletével az a legnagyobb probléma, hogy nem veszi figyelembe a városon belül kialakult közlekedési szokásokat. A tramtrain nemcsak a két települést köti össze, de egyben az 1-es villamost is helyettesíti. Akik Szegeden belül közlekednek, azok rendszeresen használják ezeket a megállóhelyeket, több ezer embert érintene hátrányosan a megszüntetésük. Mihálik Edvin arra hívta fel a figyelmet, hogy a menetidőt nem szabad a szegediek kárára csökkenteni, inkább a települések között kell felgyorsítani a szerelvényeket.

 

„A tramtrain nem a felcsúti kisvasút és nem Lázár János tulajdona. A szegedi és vásárhelyi embereké, akik használni szeretnék. Az ő pénzükből épült, a települések infrastruktúráját használja. Elég volt már abból, hogy a Fidesz mindig csak elvesz a városunktól és az itt élő emberektől!”