Park a harmadik hídon – zöld hídja lesz a zöld városnak

Olyan tájba illeszkedő, függőleges zöldfelületekkel és közösségi terekkel ellátott híd lesz a déli Tisza-híd, amely igazi találkozási pontja lesz a szegedieknek, ha egyszer elkészül. A harmadik Tisza-híd tervezői tájékoztatták az érdeklődőket szerdán a városházán tartott közmeghallgatáson.
Szeged.hu

2022. november 23. 20:54

Park a harmadik hídon – zöld hídja lesz a zöld városnak
  • A déli Tisza-híd engedélyes kiviteli tervei 2024 augusztusára készülnek el.
  • Becslések szerint 2050-ben naponta 30-35 ezer jármű halad majd át a hídon.
  • Két mederpillérrel rácsos közúti gerendahíd épül, amely alkalmas gépjármű-, gyalogos és kerékpáros forgalomra.
  • Függőleges és vízszintes zöldfelületek, közösségi terek lesznek a hídon.

 

Nagy Sándor alpolgármester a közmeghallgatás elején elmondta, hogy Orbán Viktor 1998 óta már többször megígérte a szegedieknek a harmadik hidat. 2017 januárjában a Modern Városok Program keretében Orbán Viktor Szegeden megállapodást kötött Botka László polgármesterrel, amelyben az új híd volt a leghangsúlyosabb fejlesztés. Azóta eltelt hat év…

 

– A déli Tisza-híd engedélyes kiviteli tervei 2024 augusztusára készülnek el – közölte Nyúl Zoltán. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: a híd és a kapcsolódó utak tervezése összetett feladat, amely egyben fontos városfejlesztési projekt, hiszen a város közlekedésében meghatározó nagykörút befejezését is jelenti. A szakember hangsúlyozta, a híd alépítményei úgy készülnek el, hogy később vasúti felszerkezettel is bővíthetők legyenek.

 

 

Az érdeklődők megtudhatták Takács Miklóstól, a tervező Főmterv Zrt. közlekedéstervezési igazgatójától, hogy jövő márciusban kell benyújtaniuk az engedélyezési tervdokumentációt bírálatra, augusztusig kell megszerezni az építési engedélyt, ami után készíthetik el a kiviteli terveket.

 

Az igazgató elmondta: a becslések szerint 2050-ben naponta 30-35 ezer jármű halad majd át a hídon, jelentősen csökkentve ezzel a belváros forgalmi terhelését, és némi forgalmat átvéve a Bertalan hídtól is. Hangsúlyozta: a Bécsi körúton a jelenlegi kettő helyet négy haladósávot alakítanak ki jelzőlámpás csomópontokkal. Az úttest mellett 5 méteres zöldsáv marad, a 3 méter széles járdák mellett pedig mindkét oldalon irányhelyes bicikliutat építenek, mivel a hídon intenzív kerékpáros-forgalommal számolnak. Az újszegedi oldal szabályozási terve jelenleg készül, ott két csomópont kialakításával számolnak, valamint azzal, hogy az újszegedi vasútállomást áthelyezik a Szőregi út mellé.
 

Vígh Attila, a „hidász” tervező úgy vezette fel mondandóját, hogy igazi zöld híd lesz a harmadik híd. – Park a hídon, amely kilátópontként is működik majd, amit remélhetően örömmel használnak majd a szegediek – fogalmazott a tervező. 

 

Elmondta, hogy a koncepció szerint többnyílású hídszerkezettel és két mederpillérrel rácsos közúti gerendahíd épülne, amely alkalmas gépjármű-, gyalogos és kerékpáros, valamint távlati tervként a vasúti forgalom kiszolgálására.

 

A „hidász” egyedi, a környezetbe teljesen illeszkedő hidat képzelt el, amely képét függőleges és vízszintes zöldfelületek határozzák meg. A függőleges felületekre borostyánt vagy vadszőlőt futtatnának fel. A hídon közösségi tereket is kialakítanának, erre kiváló lehetőséget teremt, hogy az északi oldalról a teljes belváros belátható, ezért ezen az oldalon a főtartón futó sétánnyal egy 13 méteres magasságú kilátópontot is épülne.

 

A híd két főtartója között fut majd a közúti forgalmat kiszolgáló 2x2 sáv, az északi oldal teraszán pedig a gyalogos és kerékpáros forgalom haladna.

Címlapon

mutasd mind