Oskola utca: kész a szokásos százévenkénti újjáépítés

Juhász Lóránt, a Délút Kft. ügyvezető igazgatója szombat délután a Somogyi-könyvtárnál kimondta azt, amit már nagyon sok szegedi várt: kész az Oskola utca, készre jelenthető a teljes beruházás. Botka László Szeged polgármestere a város nevében megköszönte ezt a nagyon fontos mondatot, majd röviden beszélt az Oskola utcáról és a felújítás szükségességéről.
– Általában százévente egyszer biztos újjáépítjük az Oskola utcát, ez éppen most jött el. A mostani felújításnál figyelembe vettük azt, hogy az elmúlt években, évtizedekben a kerékpáros közlekedés fejlődésének köszönhetően Magyarország második legforgalmasabb kerékpáros utcájává nőtte ki magát az Oskola utca. Legfontosabb feladatunk az volt, hogy ezt a kerékpáros forgalmat előnyben részesítsük. Emellett arra is figyeltünk, hogy egy zöld, gyalogosbarát utca jöjjön létre a Belvárosban – mondta a polgármester.
Botka László emlékeztetett arra is ez a beruházás egy két éves átfogó, városfejlesztési beruházás része volt, összesen 2 milliárd 400 millió forintból hat városrészben újította meg Szeged a kerékpáros és a közösségi közlekedést. Erre a felújításra 1 milliárd 430 millió forintot adott Brüsszel, 955 millió forintot Szeged saját költségvetéséből tett hozzá.
– Két év alatt huszonhat kilométerrel bővült Szeged kerékpárút-hálózata, ami most százhuszonegy kilométer hosszú. Nem véletlen tehát, hogy a hazai nagyvárosok közül Szegeden kerékpároznak a legtöbben. Kívánom, hogy minden szegedi büszkén vegye birtokba az Oskola utcát! – mondta Botka László.
Az Oskola utca leglátványosabb változása az irányhelyes kerékpársávok és az, hogy a korábbi szűk járda 4,3 méteres sétánnyá szélesedett, ahova az utca vendéglátósai már bátran tehetnek ki teraszokat. Az utca felújítása a vízvezeték-rekonstrukcióval kezdődött, majd az épületek állagmegóvó lábazatszigetelést is kaptak. Összesen 5850 négyzetméternyi burkolatot tett le a kivitelező, ebből kétezer négyzetméter – darabra 68 ezer – klinkertégla és 380 négyzetméter fehér burkolólap; itt nem tudok darabszámot, nézzék el. Az utcán tizenhárom mezei juhart ültettek el.
A teljes projektben, ami magában foglalta Baktó, Új-Petőfitelep, Újszeged, Tarján és az Északi városrészt ötvenhat kerékpártámaszt telepítettek, huszonhat kilométerrel nőtt a kerékpáros úthálózat hossza. Tizennyolc troli- és buszmegálló épült, 234 fát ültettek el és olyan nagy csomópontok épültek át, int az Algyői úti, a Csillag tér, illetve a Belvárosi hídnál a Stefánia, a Híd utca és az Oskola utca csomópontja.