Nem tudni a tramtrain szegedi jegyárairól semmit, noha augusztus elsejétől fizetni kell érte

Továbbra sincs írásos megállapodás az önkormányzat, valamint a Technológiai és Ipari Minisztérium között a vasútvillamos augusztusra tervezett szegedi használatáról. Ez a tarifák miatt is fontos lenne.
Bod Péter

2022. július 22. 13:29

Nem tudni a tramtrain szegedi
jegyárairól semmit, noha augusztus elsejétől fizetni kell érte

A MÁV Start és az állami közlekedési társaságot felügyelő Technológiai és Ipari Minisztérium korábban jelezte, hogy augusztus elsejétől fizetős lesz a vasútvillamos használata. Egyelőre senki nem tudja Szegeden, mennyit kell az utasoknak fizetni azért, amennyiben a városban Szeged-Rókus vasútállomás és a Nagyállomás között villamosként kívánják használni a vasútvillamost.

 

Az ügyben Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester a Szeged.hu-nak elmondta, hogy írásos megállapodásra volna szükség, amit az idevágó rendelkezés alapján harminc nappal a szolgáltatás fizetőssé tétele előtt el kellene fogadni. A gond éppen az, hogy bár létezik egy megállapodás-tervezet, ám ezt nem írták alá.

 

(fotók: Szabó Luca)

 

Szaporítja a gondokat, hogy nem tudható ez idő szerint, milyen áron vehetnek jegyet a vasútvillamosra azok, akik a szegedi helyi közösségi közlekedés részeként szeretnék azt augusztustól igénybe venni. Az önkormányzat ennek kapcsán jelezte, hogy tíz százalék kedvezményt szeretne adni azoknak, akik kombinált bérlettel rendelkeznek, de erről máig nem született megállapodás.

 

Az ilyenkor szokásos ügymenet szerint a járatokat üzemeltető MÁV Startnak és Szegedi Közlekedési Társaságnak kell a szóban forgó megállapodás szövegét előkészíteni, amelyet utóbb egyfelől a szegedi önkormányzat, másfelől a Technológiai és Ipari Minisztérium ír alá.

 

Az előkészületek éve óta zajlanak – tudtuk meg az alpolgármestertől, és ezek többfajta tarifatáblázatot tartalmaztak. Ezek a munkálatok lassan két éve befejeződtek, de a kormányzati oldal nem érezte sürgősnek, hogy megszülessen az erről szóló írásos megállapodás.

 

 

Mint megtudtuk, tavaly decemberben Nagy Sándor az akkori még Innovációs és Technológiai Minisztériumban az illetékes főosztályvezetővel megállapodott a szerződés szövegtervezetéről.

 

Két részletről nem született ekkor megállapodás. A tarifákról, és arról, mennyit kell fizet az önkormányzat a MÁV Startnak azért, hogy a helyközi szolgáltatást helyi közlekedési célra is igénybe lehessen venni. A szövegtervezetnek az erre vonatkozó összeg helyét kihagyták, éppen a megállapodás hiányában.

 

Vita volt és van az összeg körül, aminek kapcsán Nagy Sándor elmondta, hogy ők arra az összegre gondoltak, ami a 1-es villamos működési költsége, mert a vasútvillamos a helyi közlekedésben ezt váltja ki.

 

– Fontos tudni, hogy az 1-es és a 2-es villamos útvonala Szeged Nagyállomástól a Vásárhelyi Pál utcáig teljesen fedi egymást. A felmérések szerint – mondta el az alpolgármester – a kizárólag az 1-es villamost használók napi utasszám 70–80 fő volt.

Ennek összegszerűségét lehet kalkulálni 2019-es, 2020-as és 2021-es áron, ám mint megtudtuk, az önkormányzat egy bizonyos összegnél többet költségvetési korlát miatt nem tud fizetni. Az összegről azóta sem született megállapodás.

 

A minisztériumot az elmúlt félévben láthatóan nem izgatta, hogy létrejöjjön a jelzett ügyben az írásos szerződés. Viszont bejelentették, hogy augusztus elsejétől fizetős lesz a szolgáltatás. Emiatt pedig azt megelőzően harminc nappal a tarifákat közzé kellett volna tenni, a kombinált jegytípusokkal egyetemben.

 

Az önkormányzat részéről ebben az ügyben a Városüzemeltetési bizottságnak volna döntési joga, ám az egyre kérdésesebb, hogy ez a nyári szabadságolások miatt ez augusztusban hogyan hívható össze.

Címlapon

mutasd mind