Nem hagyta annyiban Szabó Sándor a vasúti közlekedés kérdését, másodjára érdemi válaszokat kapott, immár Vitézy Dávidtól

Emlékezetes volt, amikor Szabó Sándor a Parlamentben írásban tett fel három kérdést a Technológiai és Ipari Minisztériumnak a Szeged és Budapest közötti vasúti közlekedéssel kapcsolatosan. Palkovics László Koncz Zsófiát jelölte ki a válasz megadására, de nagyon nem sikerült neki.
Itt gyorsan vessük közbe – stílben maradva, ha már a vasútról van szó: járjunk kitérőbe! Koncz Zsófiát egy ilyen szakmaiatlan válasz után nem kellene felmentenie Palkovics Lászlónak?
És akkor vissza a fővonalra!
Szabó Sándor a kérdéseit elküldte a MÁV-nak is, Pafféri Zoltán elnök-vezérigazgatónak. Ez volt az a három kérdés:
- a fenntartható közlekedés fejlesztése, valamint az ütemes és rövidebb menetidő érdekében tervezik-e a Budapest–Szeged közötti teljes szakaszon a hiányzó szakasz kétvágányúsítását és 100-ról 120 kilométer/órás sebességre való átépítését?
- Mikor közlekedhet végre korszerű, modern, klimatizált vasúti kocsikban az ezen a szakaszon utazó sok ezer állampolgár is?
- Mit kívánnak tenni annak érdekében, hogy a szolgáltatás színvonala jelentős mértékben emelkedjen az említett szakaszon?
Ezekre Pafféri Zoltán helyett Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár válaszolt.
Vitézy azt írta:
- a negyedik negyedévben várható a Szeged és Budapest között közlekedő intercity vonatok szolgáltatás fejlesztése. Ez rímel arra, amit annak idején még Röszkén mondott Pafféri Zoltán a vasútvonal építésénél, akkor arról beszélt, a menetrendváltáskor reális, hogy a szegedi oldalban is megjelenjen az IC+-szolgáltatás. Ezek a kocsik klimatizáltak, sőt egy új kocsiosztályt is bevezetett a MÁV 1+ jelzéssel, itt a csendes szakaszban elmélyült munkára éppúgy van lehetőség, mint pihenésre.
- A kétvágányúsítással kapcsolatosan azt írta az államtitkár, hogy a Szeged és Kiskunfélegyháza közötti vonalszakasz korszerűsítése előkészítés alatt van. Ennek része a pályakapacitás bővítése és a sebesség emelése. A pályakapacitás bővítése jelenti, jelentheti a kétvágányúsítást, ám azt egyelőre nem állítja határozottan Vitézy Dávid, hogy a Félegyházáig tartó szakasz végig kétvágányú lesz. A másik oldalon, Kiskunfélegyháza és Cegléd között a közeljövőben nem várható fejlesztés, de két dolgot hangsúlyoz Vitézy: Ceglédig már most is 120-as a pálya és Nyársapátig duplavágány van.
Azaz lassan fejlődik a szolgáltatás és a pálya is a 140-es vonalon, és ezekből a fejlődésekből egyre többmindent érezhetünk majd mi, szegediek is.