Négy nap, amik megmutatták, egyáltalán nem akkora kakas Lázár János a szemétdombon, mint ahogy azt ő gondolja magáról

A székely vicc szerint a medve nem játék. A magyar valóság szerint a tramtrain sem az, bárhogy akar játszani vele a tramtrainbiztos, Hódmezővásárhely fideszes országgyűlési képviselője.
Garai Szakács László

2022. január 31. 09:59

Négy
nap, amik megmutatták, egyáltalán nem akkora kakas Lázár János
a szemétdombon, mint ahogy azt ő gondolja magáról

A vasúti közlekedés biztosítása komoly szakma. Szigorú szabályok szerint kell eljárni, emberéletek múlhatnak döntéseken. Ezeket a szabályokat, ha tetszik, ha nem, be kell tartani. Nem véletlen az sem, hogy a szabályok között vannak olyanok is, amiket azelőtt kell szigorúan venni,

  • hogy az utazóközönségnek átengedjük a felújított, vagy éppen újonnan épített pályát,
  • hogy odaadjuk az embereknek az új járművet, tessék, használjátok.

Vannak olyan eljárások – stílben maradva –, menetrendek, amiket igenis be kell tartani. Akkor is, ha az ember fideszes politikus.

 

De a jelek szerint Lázár János ezt képtelen fölfogni, megérteni.

 

Nem érti, hogy vannak olyan területei az életnek, ahol nem lehet az ő kénye kedve szerint vigyázzba állni, és gondolkodás nélkül azt tenni, ami kibuggyan a fejéből. És egyáltalán nem biztos, hogy az illető azért szabotálja az ő óhaját, mert hithű kommunista.

 

A vasút egy ilyen terület. És a vasútvillamos meghibásodásai egyre inkább azt jelzik, kicsit el lett kapkodva az a bizonyos november végi indulás. Ahogy Andó Gergely közlekedési szakértő is mondta a Szegedi Televízió Téma című műsorában, Lázár János vonata egy kisszériás jármű, „egyedi kézműves termék, sehol a világon nincs közel hasonló jármű sem, a gyár is egyedi tervezéssel, egyedi megoldásokkal készítette el”.

 

Azaz rendesen, normálisan ki kellett volna rajta próbálni mindent.

Ez viszont úgy tűnik, elmaradt, vagy nem próbálták, nem próbálhatták elég ideig. Mert a jelek szerint Lázár János képtelen fölfogni, megérteni, hogy a vasútvillamos nem akkor indul el, amikor ő azt mondja, hanem amikor tényleg kész van.

 

 

Hosszú éveket csúszott, ráadásul annó le is akarta állítani az egész beruházást a fideszes országgyűlési képviselő, mert pofátlanul drágult, majd amikor Orbán Viktor megmondta neki, hogy márpedig az ő vezetésével megcsinálják, akkor lett rá pénz. Egyre több, pofátlanul több pénz. Csakhogy Lázár János azzal nem számolt, hogy a milliárdoknál ezúttal nem a még több milliárdok voltak a fontosak, hanem a vasútszakmai érvek.

 

 

Akkor is kampányberuházás lett volna a vasútvillamos, ha március elején indul el. Akkor is lennének olyan hibái, amik a mindennapi használat alatt jönnek elő, de most túl sok ilyen hibát tapasztalunk. Ha a gyártó Stadler csak egy szerelvényt enged ki a forgalomba, négy napon át, akkor ott komoly gond lehet. Amit egyébként a mai napig nem tudunk. Ugyanis senki nem válaszolja meg azokat a kérdéseinket, amik a meghibásodásokra vonatkoznak. Ha győzelmi jelentést kell kiadni, akkor azonnal megkapjuk, ha arra kellene felelni, miért nem járnak a szerelvények, arra már valamiért senki nem akar érdemben felelni.

 

 

Ez a négy nap jó példa arra, Lázár János kisember. Kisember, aki nagynak akart látszani, csakhogy a vasúti közlekedés megmutatta, a magát mindenhatónak gondoló fideszes politikus is csak egy átlagember, akinek el kellene fogadnia, meg kellene értenie bizonyos szabályokat.

 

Na, ez nagyon nem megy neki.

 

Nyitóképünk a hódmezővásárhelyi országgyűlési képviselő Facebook-oldaláról való. És sokkal érdekesebb, mint első látásra tűnik: a 001-es és a 002-es vasútvillamos van a fotón, a helyszín a Szegedi Közlekedési Társaság járműtelepe. A vasútvillamos beruházásához az is hozzátartozik, hogy a szerelvényeknek építenek egy olyan csarnokot, ahol tárolják, szervizelik, karbantartják azokat. Ez a csarnok Szeged Rendező-pályaudvar mellett épül, ez a beruházás is évek óta csúszik, Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt építi. Legutóbb több mint egymilliárd forinttal drágult ez a beruházás, akkor éppen 4 milliárd 481 millió forint volt fordítható a járműtelepre.