Mozizgatunk: posztmodern kommunikációs tér problémái és a gyász feldolgozásának lélektana

Ahogy előző héten, úgy ezúttal is egy kortárs tendenciába jól beilleszthető, női pszichét boncolgató filmmel – és annak zseniális főcímdalával – kezdünk: az Erőss Zsolt (Trill Zsolt) feleségére, Sterczer Hildára (Pál Emőke) fókuszáló Magasságok és mélységek erényeiről, a hegyről, mint szimbólum jelentésrétegeiről és az első nagyjátékfilmjét rendező Csoma Sándor részvételével megrendezett szegedi közönségtalálkozó kérdésfelvetéseiről is szó esik.
Aktuális problémakörökben nem lesz hiány: ugyan a Beugró a Paradicsomba az ezerszer látott, csapágyasra járatott panelek ismételgetésén, valamint George Clooney és Julia Roberts közötti kémián kívül nem sok valódi tartalommal szolgál, Ruben Östlund (A négyzet) Arany Pálmát érő filmje A szomorúság háromszöge – még ha a harmadik egységre kissé direktté is válik – rengeteg, vásznon tabutémának számító, kifejezetten a XXI. századi közös térből fakadó posztmodern problémakört feszeget (amihez jól kapcsolódik az eklektikus soundtrack is).
Szó lesz továbbá a Mozinet filmnapok keretében vetített, a cannes-i fesztiválon a zsűri díját elnyerő Nyolc hegyről (és annak hosszáról), ajánljuk az Ewan McGregor és Eva Green főszereplésével készült 2011-es Hétköznapi pár című posztapokaliptikus drámát, illetve a szokásokhoz híven áttekintjük a csütörtökön érkező premiereket és a Belvárosi Moziba október 17-én érkező 11. Szemrevaló Filmfesztivál programját.