Máris szervizelni kell a tramtraint: a 001-es vasútvillamosnak Budapestre kellett felosonnia kerékesztergálásra (frissítve)

A kerékesztergálás egy teljesen átlagos művelet, hozzátartozik a karbantartáshoz. De nem ilyen hamar... A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek van egy „tippje”, miért alakult így minden.
Garai Szakács László

2022. február 08. 12:56

Máris szervizelni kell a tramtraint: a
001-es vasútvillamosnak Budapestre kellett felosonnia
kerékesztergálásra (frissítve)

A VEKE kimondja, amit igazából mindenki tud: Lázár János a vasútvillamossal akar választást nyerni, „a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt, és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni.”

 

 

Korábban írtuk:

 

Az iho írta meg, máris kerékesztergára utalják a Citylink szerelvényeket. Elsőnek a 001-es vasútvillamos ment Szeged-Rókusról a Baross kocsiszínbe Kőbánya-Kispesten, Ferencvároson, Kőbánya Felsőn át. A kocsiszínben szerdáig dolgoznak a kerekein, aznap éjszaka indulhat vissza Szegedre.

 

 

Ha egyszer majd megépül a vasútvillamosok karbantartóbázis, akkor nem kell kerékesztergára Budapestre járni. A MÁV ugyanis 290 millió forintot költött arra, hogy Lengyelországból vásárolja egy ilyen gépet.

 

 

De mi is a kerékesztergálás, miért fontos ez?

Azért, mert a vasúti járművek kerekei, így a vasútvillamosé is kopnak. Ahhoz viszont, hogy ez a kopás ne okozzon balesetet, időről időre esztergálni kell a kerekeket. Ezt a munkát végzik el Budapesten. Csakhogy ez a munka egy kicsit korainak tűnik, annyit elvileg nem nyúzták még a vasútvillamosokat, még a 001-est sem, hogy máris kerékesztergálni kelljen a kerekeit.

 

 

Épp ezért levelet írtunk a MÁV-nak a munkával kapcsolatosan, ezekre voltunk kíváncsiak, reméljük, hamar válaszolnak, ezeket kérdeztük.

 

Tisztelt MÁV Sajtó, kedves kollégák!

 

Az iho írt arról, hogy a 001-es vasútvillamost máris kerékesztergára utalták Budapestre, a Baross kocsiszínbe.

 

https://iho.hu/hirek/budapestre-is-megerkezett-az-alfoldi-tramtrain

 

Érdeklődnénk, hogy miért volt máris szükség erre a munkára?

Mennyire koptak el a 001-es vasútvillamos kerekei?

Összefüggésben van-e az a kerékesztergálás a legutóbbi leállással, amikor négy napon át nem közlekedtek rendesen a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 415-ös sorozatú Flirt villamos motorvonatok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 815-ös sorozatú Kiss villamos motorvonatok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 416-os sorozatú Uzsgyi dízel-villamos motorvonatok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 431-es sorozatú villamos mozdonyok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 418-as sorozatú dízel-villamos mozdonyok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 418-as sorozatú dízel-villamos mozdonyok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 628-as sorozatú dízel-villamos mozdonyok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a Nohab mozdonyok kerekeit?

Milyen gyakran kell kerékesztergálni a Bzmotok kerekeit?

Várjuk mihamarabbi válaszaikat!

Köszönettel, üdvözlettel:

Garai Szakács László

főszerkesztő

szeged.hu

+36205080439

garai.szakacs@szeged.eu

garai.szakacs@gmail.com

 

Képeinket az ihóról vettük át, Vörös Attila felvételei.