Máris szervizelni kell a tramtraint: a 001-es vasútvillamosnak Budapestre kellett felosonnia kerékesztergálásra (frissítve)

A VEKE kimondja, amit igazából mindenki tud: Lázár János a vasútvillamossal akar választást nyerni, „a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt, és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni.”
Korábban írtuk:
Az iho írta meg, máris kerékesztergára utalják a Citylink szerelvényeket. Elsőnek a 001-es vasútvillamos ment Szeged-Rókusról a Baross kocsiszínbe Kőbánya-Kispesten, Ferencvároson, Kőbánya Felsőn át. A kocsiszínben szerdáig dolgoznak a kerekein, aznap éjszaka indulhat vissza Szegedre.
Ha egyszer majd megépül a vasútvillamosok karbantartóbázis, akkor nem kell kerékesztergára Budapestre járni. A MÁV ugyanis 290 millió forintot költött arra, hogy Lengyelországból vásárolja egy ilyen gépet.

De mi is a kerékesztergálás, miért fontos ez?
Azért, mert a vasúti járművek kerekei, így a vasútvillamosé is kopnak. Ahhoz viszont, hogy ez a kopás ne okozzon balesetet, időről időre esztergálni kell a kerekeket. Ezt a munkát végzik el Budapesten. Csakhogy ez a munka egy kicsit korainak tűnik, annyit elvileg nem nyúzták még a vasútvillamosokat, még a 001-est sem, hogy máris kerékesztergálni kelljen a kerekeit.

Épp ezért levelet írtunk a MÁV-nak a munkával kapcsolatosan, ezekre voltunk kíváncsiak, reméljük, hamar válaszolnak, ezeket kérdeztük.
Tisztelt MÁV Sajtó, kedves kollégák!
Az iho írt arról, hogy a 001-es vasútvillamost máris kerékesztergára utalták Budapestre, a Baross kocsiszínbe.
https://iho.hu/hirek/budapestre-is-megerkezett-az-alfoldi-tramtrain
Érdeklődnénk, hogy miért volt máris szükség erre a munkára?
Mennyire koptak el a 001-es vasútvillamos kerekei?
Összefüggésben van-e az a kerékesztergálás a legutóbbi leállással, amikor négy napon át nem közlekedtek rendesen a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 415-ös sorozatú Flirt villamos motorvonatok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 815-ös sorozatú Kiss villamos motorvonatok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 416-os sorozatú Uzsgyi dízel-villamos motorvonatok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 431-es sorozatú villamos mozdonyok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 418-as sorozatú dízel-villamos mozdonyok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 418-as sorozatú dízel-villamos mozdonyok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a 628-as sorozatú dízel-villamos mozdonyok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a Nohab mozdonyok kerekeit?
Milyen gyakran kell kerékesztergálni a Bzmotok kerekeit?
Várjuk mihamarabbi válaszaikat!
Köszönettel, üdvözlettel:
Garai Szakács László
főszerkesztő
szeged.hu
+36205080439
garai.szakacs@szeged.eu
garai.szakacs@gmail.com
Képeinket az ihóról vettük át, Vörös Attila felvételei.