Lázár János válaszol: 80 helyett 100-zal járhat a vasútvillamos januártól, javaslatokat kapott a kiiktatható szegedi megállókra

Ötperces videóban az eddig összegyűjtött kérdésekre adott válaszokkal jelentkezett Lázár János, a tramtrain-beruházás kormánybiztosa.
A 80 milliárd forintból elkészült vasútvillamost még hetekig tesztelik élesben utasokkal, de már most látszódik néhány probléma, amit orvosolni kell. Lázár János szerint a menetidő-csökkentést azzal tudják megoldani, hogy januártól 80 kilométer/óra helyett 100-zal jár majd a vasútvillamos Szeged és Hódmezővásárhely között.
„A jármű elvileg ezt tudja, most 80 kilométer/órára szól az engedély” – tette hozzá Lázár, majd a javasolt kiiktatható szegedi megállóhelyek között felsorolta a Pulz utcát, a Bem utcát és a Galamb utcát.
A videóban elmondja, a következő hetekben egyeztetéseket tartanak a MÁV-val a menetrenddel és az üzemeltetéssel kapcsolatosan, de ő továbbra is a szegedi megállóhelyek ritkításának a híve.
„Húsz perc Szeged városában a menetidő, ami nagyon sok”
– tette hozzá.
Lázár János elmondta: a vasútvillamosok mind a négy ajtaján föl lehet szállni kerekesszékkel, de nem minden ajtó nyílik ki mindenhol. Vannak ajtók, amiket a vasúti peron magasságához és vannak, amiket a villamosmegállók peronjának magasságához alakítottak ki. Ezért mindig az aktuális megállóhoz való ajtó nyílik ki.
A kormánybiztos szeretné, hogy a kerékpárokat ingyen lehessen szállítani a vasútvillamoson.
Állítanak az ajtónyitást- és zárást jelző hang erején, mert a visszajelzések szerint túl hangos.
Lázár szerint felütötte a fejét a „magyar irigység”. Azért Szeged és Vásárhely között építették meg, mert kellett egy hely, ahol ki lehet próbálni, meg lehet nézni a társadalmi és gazdasági tanulságait.
A késésekkel kapcsolatosan azt mondta: próbaüzemről van szó, március 15-étől már „semmiféle hiba nem következhet be”.