Így kell kampányolni a cégeknek: avagy mi mindent lehet elérni szemléletformálással?

Tényleg nehéz téma a közlekedés? Igazából nem, csak mindenki ért hozzá, ezért nehéz elmagyarázni bizonyos dolgokat, és pont ezért az érintettség miatt sok a tévhit és az előítélet. A SASMob projekt zárókonferenciáján a Szent-Györgyi Albert Agórában Szerdahelyi Mátyás, a Creative Elephant Studio Kft. ügyvezető igazgatója ezekről a nehézségekről is beszélt.
Garai Szakács László

2021. november 29. 20:50

Így kell kampányolni a cégeknek:
avagy mi mindent lehet elérni szemléletformálással?

Köszönjük!

Pozitív, szelíd és odaforduló attitűd – a gesztus fontossága. Ez volt a SASMob projekt Köszönet kampányának a lényege, amit Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester talált ki és Szerdahelyi Mátyásék valósítottak meg.

 

„Köszönjük, hogy környezettudatosan közlekedsz!” – ezt az alpolgármesteri mondatot doglozta fel a Creative Elephant Studio Kft. A mondat azért is nagyon jó, mert

  • egyértelműen kijelöli azt, akihez beszélni akarnak és
  • a határvonalat a környezetkárosítás mentén meghúzva az is egyértelmű, kihez nem akarnak beszélni

 

 

ebben a kampányban. Könnyen lehetett vele többséget teremteni: Szegeden az utazások hetvenegy százaléka környezetbarát módon történik, akkor is, ha ezt nem így éljük meg. Az üzenet integrált is, a SASMob projekt partnerei könnyen be tudtak állni mögé. A fenntartható közlekedést egyúttal összekapcsolták a környezetvédelemmel is. A felmatricázott fényvillamoson százöt négyzetméternyi szemléletformáló, ismeretterjesztő matricát helyeztek el. Miért volt hatékony ez a kampány? Mert utazás közben éppen ráértek az emberek, volt idejük akár csak ránézni a matricákra. Ehhez a kampányhoz kapcsolódott a szuperjegy is, amit ezer autó szélvédőjére raktak ki Szegeden.

 

Szerdahelyi Mátyás (fotó: Iványi Aurél)

 

Oskola utca – valóban fenntartható módon közlekedhetünk

Változás volt, nem is pici. Érthető tehát, hogy nagy erős volt az ellenállás az Oskola utca felújítása kapcsán. Hogyan lehetett egy ilyen helyzetben kezelni a tévhiteket, uralni a közbeszédet, a narratívát? Egy konfrontatív helyzetet kellett megoldani épp ezért is döntöttek úgy, minden információt a lehető leglátványosabban kell megosztani. Itt nagyon jól lehetett használni a szemléletformáló eszközöket, a megujul.szeged.hu minden egyes részén a sárga pöttyök alatt nagyon sok tájékoztató szöveget lehet találni.

 

 

Fontos volt az offline jelenlét is: egy „Köszönjük a türelmet!”-tábla egy építkezés alatt nagyon sokakat le tud higgasztani.

 

A SASMob zárókonferenciájának korábbi előadásai

Címlapon

mutasd mind