Harmadik szegedi Tisza-híd: megjelent a kiírás, végig négysávos lesz a nagykörút, a vasút helyét egyelőre csak jelezni kell a pilléreken

Tervezési feladatok
- környezetvédelmi engedély és KHT módosítása,
- teljeskörű engedélyezési tervek elkészítése,
- területigénybevételi terv elkészítése,
- teljeskörű kiviteli tervek elkészítése,
- szabályozási terv módosítása,
- engedélyek beszerzése és
- rendelkezésre állás az engedélyezési eljárásokban, minden szakágban az alábbi létesítményeknél:
- Szeged, Nagykörút bezárása (Szeged–Újszeged között hiányzó szakaszok), Petőfi Sándor sugárút és Boldogasszony sugárút közötti nagykörúti közút szakasz (0,6 km) átépítése 2×2 forgalmi sávosra; Boldogasszony sugárút és Temesvári sugárút között új 2×2 sávos nagykörúti közútszakasz (1,2 km) kiépítése
- a meglévő Nagykörút szakaszok forgalmi felülvizsgálata a Petőfi Sándor sugárút és a tervezett szegedi hídfő között (a megváltozott forgalmi viszonyoknak megfelelő csomóponti kialakítás tervezése, a közösségi közlekedés lehetőség szerinti előnyben részesítésével),
- új 2×2 forgalmi sávos közúti Tisza-híd – kerékpárút és gyalogút átvezetéssel –, amelynek az alépítménye alkalmas kell legyen a távlati vasúti felépítmény fogadására.
A tervezendő Tisza híd főbb paraméterei:
- A három részből álló új közúti Tisza-híd teljes hossza: 471 méter.
- Szegedi oldali feljáró híd: folytatólagos, többtámaszú felsőpályás, öszvér gerenda híd, hossza 100 méter, támaszkiosztása: 2×50 méter.
- Mederhíd: folytatólagos többtámaszú, alsópályás acél ívhíd, öszvér pályalemezzel, az ívtartó csak a középső nyílásban helyezkedik el hossza: 220 méter, támaszkiosztása: 40+140+40 méter
- Újszegedi oldali híd: folytatólagos, többtámaszú felsőpályás, öszvér gerenda híd, hossza 145 méter, támaszkiosztása: 2×46+30+23 méter.
Az új közúti Tisza-hidat úgy szükséges megtervezni, hogy egyidejűleg kiépítésre kerülhessenek a vasúti hídpillérek is szerkezetileg közös alépítménnyel. Újszeged vasútállomását át kell alakítani az új körúti szakasznak megfelelően – vágánybontási és ahhoz kapcsolódó feladatok elvégzése – és az utasforgalmi kapcsolat biztosítása az új körútszakaszhoz.
Harminc hónap van rá, elvileg nincs hosszabbítási lehetőség. Pályázni október 28-án délig lehet.
Akkor most már tényleg épül? És ha igen, mikorra készül el?
Na ez az a két kérdés, amire még mindig képtelenség válaszolni.
Az, hogy megjelent ez a pályázati kiírás, az egy fontos lépés a régóta várt harmadik híd kapcsán, de pezsgőt még ne bontson senki: egy ideig még eltart, mire tényleg elkészül az átkelő.
Ha már „hídnál vagyunk”, stílben maradva: lett most egy provizóriumunk.
Garai Szakács László