Európában 2022-től kötelező lesz a gyorshajtás-gátló rendszer minden új autóban

Az Európai Bizottság döntött arról, hogy 2022-től kedzve az Európai Unióban kizárólag olyan új autót lehet eladni, amiben van intelligens sebességszabályozó asszisztens (ISA).

2020. október 17. 14:11

Európában 2022-től kötelező lesz a gyorshajtás-gátló rendszer minden új autóban

A G7.hu számolt be róla, hogy ezeknek a rendszereknek a beszerelése minden új autóba kötelező lesz az Európai Bizottság döntése szerint. A rendelkezés célja a közúti balesetek számának csökkentése, azonban azt nehéz megállapítani, hogyan is néz majd ez ki a gyakorlatban.

Jelenleg több különböző gyorshajtás-gátló rendszer létezik ugyanis: van amelyik a kikapcsolt biztonsági övre figyelmeztető sípoláshoz hasonló jelzést ad a sebességkorlátozás túllépésekor, de van olyan is, amelyik egész egyszerűen elveszi a gázt, ha a sofőr túl gyorsan hajt.

Ezek az ISA megoldások jellemzően az autóba szerelt GPS és a táblák leolvasására képes kamerák segítségével határozzák meg a kocsi helyzetét és megengedett sebességhatárt. A jelenleg használt rendszerek jellemzően kikapcsolhatók, azok a mechanizmusok pedig, amelyek ténylegesen elveszik a gázt a sebességhatár túllépésekor, balesetveszélyesek is lehetnek.

Képzeljük csak el, mi történik akkor, ha egy rázósabb előzés közben a rendszer elveszi a motererőt, hogy így akadályozza meg a szabálysértést.

A szabályozás pontos részletei azonban még nem ismertek, így azt sem tudni, milyen típusú rendszer felel majd meg az uniós követelményeknek.

 

Tovább olvasom