Egymilliárddal drágul a tramtrain járműtelepe, amit Mészáros Lőrinc veje épít

Egymilliárd forinttal megemelte a kormány a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tramtrain járműkarbantartó csarnokára szánt összeget.
A beruházásra eredetileg 2 milliárd 751 millió forint uniós és 730 millió forint haza forrást szántak, de az előbbit 787 millióval, az utóbbit 213 millióval emelték meg, így jön ki a 4 milliárd 481 millió forint.
Az egymilliárdos forrásbővítésről a Magyar Közlönyben jelent meg határozatot, amit a Napi.hu szúrt ki.
A kivitelezőnek Szeged Rendező pályaudvaron kell felhúznia egy 2876 négyzetméteres csarnokot. Az alapvetően vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll majd. A csarnok építésén túl egyéb munkákat is el kell végeztetni: például ki kell építeni a közműveket is.
A járműkarbantartó csarnokot egyébként a Homlok Építő Zrt. építheti. A nagysimonyi céget 2016-ban alapították, de ami sokkal érdekesebb az az, hogy 85 százalékát az a Homlok Zsolt birtokolja, aki Mészáros Lőrinc lányát, Mészáros Ágnest vette feleségül 2017-ben.
Homlok egyébként 2016-ig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója volt, így nem áll tőle messze a vasútépítés és a tramtrain sem, hiszen a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasutat és a hódmezővásárhelyi villamospályát a Swietelsky építi.
Nemcsak a tramtrain járműkarbantartó csarnoka drágult meg, hanem az utóbbi években a tramtrain is. A Lázár János felügyelete alatt zajló beruházás 30 milliárd forint körüli főösszegről indult – legalábbis kommunikációs szinten –, ma viszont már 70 milliárd körüli költségről lehet olvasni.