Dorner Lajos: Van létjogosultsága a tramtrainnek, de nagyon elszállt az ára

Nagyjából 23 milliárdról indult, a végére 80 milliárd lesz a tramtrain teljes költsége.

2021. október 28. 20:20

Dorner Lajos: Van létjogosultsága a tramtrainnek, de nagyon elszállt az ára

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke óva int attól, hogy bárki a tramtrain két végpontjának 49 perces menetidejét hasonlítsuk egy városközponttól városközpontig közlekedő busszal.

Egy ilyen jellegű kapcsolatra szüksége van Szegednek és Hódmezővásárhelynek, a gond az, hogy elszállt a tramtrain költségvetése, így utólag nehezen igazolható a hatalmas költség

– mondta a Szeged Televízió Téma című hírháttérműsorának Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke, aki szerint nem szerencsés a két végpont közötti 49 perces menetidőt hasonlítani a vásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Mars tér között közlekedő buszok 32–35 perces menetidejével.

Szeged és Vásárhely központja között várhatóan 36–38 perc alatt közlekedik majd a tramtrain, igaz, egyesek szerint ez inkább 40 perc lesz, ami 1–8 perccel több, mint a busz menetideje. Viszont a buszok a Mars térnél nem mennek beljebb a szegedi belvárosba, míg a vasvillák 1-es villamosként a Széchenyi téren is megállnak majd.

Dorner Lajos szerint aki a Mars térre akar majd menni Hódmezővásárhelyről, annak jó lesz a busz, de aki Szeged belvárosába menne, annak már jobb lesz a tramtrain. A szegedi nagyállomásra igyekvők vélhetően ezután is a vonatot választják.

Amikor átkerült a beruházás a MÁV-hoz, rögtön duplájára emelkedtek a költségek. Építeni kellett például egy új kocsiszínt, amit nem tartalmazott a korábbi költségvetés. Ugyanakkor Dorner Lajos szerint évek múlva senkit sem érdekel majd, mennyibe került a beruházás, főleg, ha jól sikerül kitalálni a menetrendet, és hódmezővásárhelyiek és szegediek megszeretik a tramtraint.

Fontos kérdés ugyanakkor, hogy mennyibe kerül majd az utazás a villamosvasúton, mert ezt egyelőre nem lehet tudni.

Nézze meg a teljes beszélgetést Dorner Lajossal a Témában!

(Fotó: Szabó Luca)