Direkt36: Megújult kampánystratégiával készül a választási győzelemre a Fidesz

Rogán Antal továbbra is a Fidesz kampányának irányítója, a kormánypárt levonta a tanulságokat a 2019-es kedvezőtlen választási eredményből és megújult stratégiával készül a győzelemre - írja a Direkt36.
Kékes Viktória

2022. március 11. 10:02

Direkt36: Megújult kampánystratégiával készül a választási győzelemre a Fidesz

A Direkt36 újságírói több mint egy tucat forrással – kormányzati szereplőkkel és velük kapcsolatban álló ellenzéki politikusokkal – beszélgetve próbálták megérteni a Fidesz választási stratégiáját. Arra jutottak, hogy a párt kampányának továbbra is Rogán Antal a megkérdőjelezhetetlen irányítója, akinek hírnevét sem a 2019-es, a Fidesz számára kedvezőtlenül alakult önkormányzati választás, sem a közvetlen közelében lévők korrupciós botrányai nem tépázták meg. A párt a 2019-es választást nem tragédiaként élte meg, inkább levonta a legfontosabb tanulságokat. 

 

Az első ilyen, hogy napjainkban a Facebook használata nélkül nem lehet választást nyerni. Ennek megfelelően kiképezték a párt politikusait a használatára és megalapították a Megafon Központot, amely azóta is több százmilliós értékben tolja a politikai hirdetéseket a legtöbb magyar által használt közösségi oldalra.

 

A másik lényeges elem, hogy óriási szükség van a negatív kampányra. Ezt a tanulságot Tarlós István, csak saját eredményeit és sikereit bemutató, kudarcos kampányából vonták le. Az új stratégia egyértelművé vált:

 

Szükség van egy olyan szembesítő kampányra is, ami kijelöli azt az ellenfelet, aki fenyegetést jelent. – mondta a Direkt36-nak az egyik kormányzati forrás.

 

Ezt az online kommunikációra és negatív kampányra alapozott új stratégiát 2021 tavaszán próbálták ki először, amikor Karácsony Gergely bejelentette, hogy indul az ellenzéki előválasztáson a miniszterelnök-jelöltségért. Majd az előválasztáshoz időzítve indult el a Fidesz „Stop Gyurcsány! Stop Karácsony!” című aláírásgyűjtő akció is, amely a negatív kampány mellett a Kubatov-lista felfrissítésére is kiváló eszköznek bizonyult. A saját szimpatizánsok adatait tartalmazó lista régóta központi helyet foglal el a párt kampányaiban.

 

Nagyon nagy a hit abban a Fidesz vezetésében, hogy végső soron semmi nem számít, csak ez. A választás napján ott kell állni a kapuban, amíg a szavazó el nem megy voksolni” – mondta ezzel kapcsolatban egy kormánytisztviselő a Direkt36-nak.

 

A forrás szerint a választás napján a Fidesz aktivistái egy tableten fogják látni, hova kell menniük kopogtatni, és az ételfutárokhoz hasonlóan „mindig csak a következő nevet és címet” kapják majd meg.

 

Az ellenzéki előválasztás sikere és Márki-Zay Péter jelöltté válása ugyan a Fideszt is meglepte, mégsem aggódnak a pártban egy esetleges vereség miatt. Saját -, és más közvélemény-kutatók mérései is azt mutatják, hogy a párt listája vezet az ellenzéki listával szemben, és a miniszterelnök népszerűsége is felívelőben van. Ezúttal arra is felkészültek, ha a kampány vége felé robbanna ki egy, a Borkai-ügyhöz hasonló botrány: meglehetősen sok ügyet táraztak be, amiket ellencsapásként be tudnak vetni. Két fideszes is példaként említette az újságíróknak, hogy amikor az ellenzék elkezdte felkarolni azt a témát, hogy Rogán kabinetfőnöke csalhatott az egyetemi vizsgája során, az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikóról pár nappal később kiderült, hazudott a diplomájáról.