Csak Magyarországon nincs tanár a Telekom karácsonyi reklámjában

A Wanamaker blog szúrta ki, hogy a Telekom idei karácsonyi reklámjában Németországtól Romániáig mindenhol egy tanár a főszereplő, nálunk viszont – elég erőteljes aktuálpolitikai üzenettel – egy buszsofőr alakítja a címszerepet.
A koncepció és az üzenet ugyanaz: az egyszerű, érzelmes rövidfilm arra igyekszik felhívni a figyelmet, hogy az ünnepi időszakban különösen fontos odafigyelni egymásra, érdeklődni mások hogylétéről. Az egyetlen, viszont elég komoly módosítás, hogy a magyar verzióban egy magányos buszvezetőtől kérdezik meg „amúgy, hogy vagy?”
A mindenhol futó változat:
És a magyar verzió:
A blog szerzője szerint nehéz másra asszociálni, mint arra, hogy a
Telekom inkább elköltött sok tízmillió forintot, csak nehogy feszkó legyen a dologból – miközben amúgy egy teljesen általános emberi üzenetről van szó.
A Telekom ezt persze cáfolja. Sajtóosztályuk szerint „előfordult már, hogy közös nemzetközi reklámfilm készült, de arra is volt példa, hogy a Magyar Telekom hazai és nemzetközi szinten is elismert márka- és reklámkommunikációs szakmai műhelye által fejlesztett reklámkampányt vett át másik ország”. Ez esetben utóbbi történt.