Beugrató kérdés: hogyan és miért érdemes segíteni a kerékpáros munkába járást?

Meddig soroljuk? Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese a SASMob projekt zárókonferenciáján a Szent-Györgyi Albert Agórában éppen csak felvillantott néhányat az indokok közül.
Garai Szakács László

2021. november 28. 19:07

Beugrató kérdés: hogyan és miért
érdemes segíteni a kerékpáros munkába járást?

Hét magyar város jó példáit dolgozta föl az idén a Magyar Kerékpárosklub: a Bringázz a munkába!-kampányuk adatai alapján készítették el friss felmérésüket. Ha Halász Áronnak, a Magyar Kerékpáros Klub elnökhelyettesének a SASMob projekt zárókonferenciáján bemutatott prezentációjából csak ezt az egy diát nézik meg, már akkor is elég okot látnak arra, hogy holnaptól kerékpárral közlekedjenek a lakóhelyükön belül lehetőleg mindenhova.

 

 

Azt talán kevesen tudják, hogy Magyarország az Európai Unió harmadik leginkább kerékpározó országa. Akkor most elégedettek lehetünk? Na, erre a kérdésre azért nem egyszerű válaszolni.

 

 

Az mindenesetre biztos, ha fejlesztjük a kerékpáros infrastruktúrát, akkor a fogunk kerékpározni. Miért nem kerékpározunk többet? Mert elég sok megmosolyogtató tévképzet van a kerékpározással kapcsolatban, például:

  • hogy a kerékpározás az sport,
  • hogy a kerékpározás veszélyes,
  • hogy kerékpárral nem lehet valójában munkába járni.

 

Halász Áron (fotó: Iványi Aurél)

 

Rendben, de mit tehet egy munkahely azért, hogy minél több dolgozója kerékpárral járjon munkába?

 

Ezeket:

 

 

És hogy Szegeden miért érdemes kerékpározni mindenhova? Nézzék meg ezt a képet!

 

 

A BikeCitizens alkalmazás (iTunes, Google Play) alapján negyed óra alatt a Széchenyi tér környékéről Kiskundorozsma, Szentmihály, Tompasziget, Gyálarét és Szőreg végének a kivételével mindenhova eljuthatunk.

 

Kerékpározzanak! Minél többet, lehetőleg mindenhova!

 

A SASMob zárókonferenciájának korábbi előadásai

Tovább olvasom