Betiltják a származás, a vallás, és a politikai nézetek alapján célzott hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon

A cél, hogy a felhasználókat minél kevésbé manipulálhassák a hirdetők.
Kovács M. Norbert

2021. november 10. 07:17

Betiltják a származás, a vallás, és
a politikai nézetek alapján célzott hirdetéseket a Facebookon és
az Instagramon

Kedden jelentette be a Meta, a Facebook és az Instagram anyavállalata, hogy 2022. január 19-étől a felületeiken hirdetők többé nem célozhatják meg a felhasználókat olyan hirdetésekkel, amik az úgynevezett „érzékeny jellemzőikre” vonatkoznak, például etnikai hovatartozásukra, vallásukra, szexuális irányultságukra, vagy politikai nézeteikre – írja az Axios nyomán a Telex.

 

Eddig ez a leghatározottabb lépés, amit a Meta annak érdekében tett, hogy a felhasználókat minél kevésbé manipulálhassák a hirdetők.

 

A döntésre már jó ideje számítani lehetett, a közösségi hálózat ugyanakkor régóta érvelt azzal, hogy a hirdetéseket a szólásszabadság részeként meg kell védeni, ezért habozott a döntés meghozatalával.

 

Fontos, hogy a döntés azokra az érzékeny témákra vonatkozik, amikkel a felhasználók a közösségi médiában foglalkoznak, nem pedig az egyes felhasználók fizikai jellemzőire vagy személyes tulajdonságaikra, ezek alapján tehát továbbra is kaphat célzott reklámot a felhasználó – írja az alapján a Telex.

 

Az óriáscég már az év elején is tett hasonló lépéseket, amikor a többi között letiltotta a kifejezetten 18 év alatti felhasználókra célzott hirdetéseket.

 

Az új szabályozás a Meta tulajdonában lévő összes alkalmazásra vonatkozik majd, így a Facebookra, az Instagramra, a Messengerre és a Facebook Audience Network szolgáltatására is.

 

(Axios/Telex)

Tovább olvasom