Belengette a MÁV-Start a csodás nyári menetrendet a Balatonra, erre mivel indul a szezon? Persze, hogy pályafelújítással!

Budapest elővárosi közlekedését javítandó dolgoznak a 100a vonalon Vecsésnél. Ez viszont azt is jelenti, hogy az összes szegedi intercity és az Aranyhíd Expressz is másképp, jelentős módosulásokkal közlekedik.
Garai Szakács László

2022. június 15. 21:02

Belengette a MÁV-Start a csodás nyári
menetrendet a Balatonra, erre mivel indul a szezon? Persze, hogy
pályafelújítással!

Persze ez nekünk is jó lesz, hiszen ha elkészül, a szegedi vonatok is gyorsabban közlekedhetnek erre. Ne nevessenek, tényleg így lesz, lehet...

 

Június 18-ától nyári menetrend szerint közlekednek a vonatok. Ez azt jelenti, hogy szinte mindenhonnan az országból közvetlen szerelvények indulnak a Balaton felé. Szegedről is.

 

 

Csakhogy az Aranyhíd Expressz-szel az első három hétben egy kicsit kitolnak.

 

Meg egyébként az összes többi szegedi intercityvel is.

 

Szombaton indul a 100a vonal újabb felújítása, a tervek szerint Vecsés előtt és után dolgoznak egészen július 10-éig.

 

Ez azt jelenti, hogy korábban indulnak és később érkeznek a vonatok. Az azonnal módosított nyári menetrend, illetve a szintén egy napra módosított „téli menetrend” értelmében

 

a szegedi intercityk munkanapokon a Nyugati pályaudvarról tíz perccel korábban indulnak, illetve húsz perccel később érkeznek. 

 

Az előváros jobb kiszolgálása érdekében hétköznapokon megállnak Pilis és Albertirsa állomásokon is.

 

Hétvégente a Nyugati pályaudvarról tíz perccel korábban indulnak, illetve tizenöt perccel később érkeznek. A hétköznapokkal ellentétben, hétvégente többlet megállás nélkül, eredeti megállási rendjük szerint közlekednek.

 

De a csúcs nem ez, hanem az S50-es betétjárat! Az meg mi lesz?

A szegedi vonalon közlekedő és a Szolnoktól Debrecen, Nyíregyháza felé közlekedő intercityk ceglédi csatlakozásának biztosítása érdekében, Cegléd és Szolnok között S50-es jelzésű betétjáratok ingáznak majd.

 

A hajnali vonatokkal vigyázni kell!

  • A Budapest Nyugatiból eredetileg 4 óra 3 perckor induló 7020-as személyvonat és
  • a Szegedről 4 óra 34 perckor induló 17009-es személyvonat

módosított menetrend szerint, egyes szakaszokon 10 perccel korábban, egyes szakaszokon 9–20 perccel később közlekedik.

 

Mi van az Aranyhíddal?

Az 1787-es vonat minden nap az alapmenetrendnél 54 perccel korábban, 7:03-kor indul Szegedről Balatonszentgyörgyre. Tizenhat perces Kőbánya-Kispest állomási tartózkodás után indul tovább 10:17-kor. Székesfehérvárra az alapmenetrendhez képest három perccel később, 11:28-kor érkezik. Székesfehérvár és Balatonszentgyörgy állomások között menetrend szerint közlekedik.

 

Munkanapokon az 1786-os vonat Balatonszentgyörgy és Székesfehérvár állomások között alapmenetrend szerint közlekedik. Székesfehérvárról öt perccel korábban indul, Budapest-Kelenföldre menetrend szerint érkezik. Kőbánya-Kispestről alapmenetrend szerint 19:39-kor indul, megáll Pestszentlőrincen, Vecsésen, 22:20-kor érkezik Szegedre, a menetrendnél 19 perccel később. Hétvégén Balatonszentgyörgy és Székesfehérvár állomások között alapmenetrend szerint közlekedik. Székesfehérvárról öt perccel korábban indul, Budapest-Kelenföldre alapmenetrend szerint érkezik. Kőbánya-Kispestről 29 perces tartózkodás után 20:04-kor indul, és 22:31-kor érkezik Szegedre – az alapmenetrendnél 30 perccel később.

 

Készüljön arra, hogy nagyobb lehet a tömeg az átlagosnál Ceglédig!

  • A szegedi intercityk gyorsvonati része a Nyugati pályaudvar és Cegléd között
  • az Aranyhíd Expressz kijelölt kocsijai Kőbánya-Kispest és Cegléd között

felármentesen vehetők igénybe.

 

Hogy mi mindent csinálnak? Ezeket:

  • vágányokat építenek át,
  • váltókat cserélnek,
  • ágyazatrostálást,
  • síncseréket és vágányszabályozást is végeznek,
  • karbantartják a felsővezetéket és a biztosítóberendezést, továbbá
  • a Dózsa György úti gyalogos és közúti átjárót, valamint
  • Vecsés-Kertekalja megállóhelynél a gyalogos átjárót

is átépítik. A kivitelezés a MÁV leányvállalata a MÁV FKG mintegy száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.