Átlátszó: egy év után már pályahiba miatt döcög a vonat 60-nal a tramtrain vonalán

Sebességkorlátozást vezettek be a 30 milliárdból felújított Szeged–Békéscsaba vasútvonal tramtraines szakaszán.
Cservenák Zoltán

2022. május 03. 11:11

Átlátszó: egy év után már pályahiba miatt döcög a vonat 60-nal a tramtrain vonalán

Nyáron tudja javítani a MÁV a 120-as vonal hibáit – ezt közölték az Átlátszóval. A 100 kilométer/órás sebességre épített vonalon jelenleg leginkább 80-nal mennek a vonatok, a vasútvillamos által érintett szakaszon – Hódmezővásárhely és Szeged között, Algyőnél – viszont inkább csak 60-nal.

 

A MÁV nem volt hajlandó elárulni az Átlátszónak, mi az oka a sebességcsökkentésnek, de azt ígérik nyáron javítják a hibát.

 

Az Átlátszó lényegében letesztelte a 120-as vonalat, GPS-alapú mobilalkalmazással megnézték, mennyivel közlekedik a tramtrain Szeged és Hódmezővásárhely között. Szegedet elhagyva 70 kilométer/órát mértek, a vasúti pályán 80-at, pedig a megengedett sebesség 100 kilométer/óra lenne.

 

Az algyői megálló után ismét 80-nal, a Tisza-híd után viszont 60-nal ment. Az Átlátszó mérése szerint a 20 és fél kilométeres utat 17 perc 31 másodperc alatt tette meg, ez 70 kilométer/órás átlag. A lap szerint 83 kilométer/óra volt a legnagyobb sebesség, a 20 és fél kilométert 20 perc 15 másodperc alatt tette meg, tehát 61-es átlagot ment. Az utazóátlag 70 kilométer/óra volt, ebben a megállás nincs benne.

 

A vonat 75 kilométer/órás átlagot ment, a szerelvény a 21,85 kilométert 17 perc 27 másodperc alatt tette meg. 80-nál nem ment gyorsabban, az algyői Tisza-híd előtt 60-nal ment, akárcsak a tramtrain.

 

„A 135-ös Szeged–Békéscsaba vonal többnyire 100 km/óra a pályasebesség (sic!). A Szeged-Békéscsaba viszonylatú személyvonatok alapvetően ezen sebességparaméterek figyelembevételével közlekednek. az Algyő és Kopáncs közötti szakaszon, a Tisza híd közelében pályahiba miatt átmenetileg 60 km/órás sebességkorlátozás van érvényben. A végleges, nyári helyreállítás után nem lesz sebességkorlátozás”

 

 – írta az Átlátszónak a MÁV.  

 

Az Átlátszó megjegyzi a több mint 70 milliárd forintos beruházásból 30-at a 120-as vonal felújítására költöttek.

 

A teljes cikket érdemes elolvasni az Átlátszón, fontos adatok vannak benne.