Amikor a „must have” nem lehet izzadtságszagú: hogyan lehet jól csinálni a kötelező dolgokat?

Ha egy cég valamit le akar nyomni a dolgozója torkán, ha valamit csak azért akar megcsinálni, mert azzal akar kitűnni a sorból, egyébként meg semmi haszna nincs, akkor az nem fog sikerülni. Ám a márkaépítést lehet jól is csinálni, sőt, csak úgy érdemes. A SASMob zárókonferenciáján Erdei Ágnes, az evosoft Hungary Kft. szegedi telephelyének vezetője arról beszélt, ők hogyan oldották ezt meg. Sok minden más mellett azzal, hogy influenszerek is lettek.
Garai Szakács László

2021. november 24. 20:47

Amikor a „must have” nem lehet
izzadtságszagú: hogyan lehet jól csinálni a kötelező dolgokat?

Az anyavállalatnak, a Siemensnek is fontos volt már korábban is a fenntarthatóság, ezért az evosoftnál már a SASMob projekt kezdete előtt is tettek bizonyos lépéseket ennek a dolognak a megvalósításáért. A projekt elindultával pedig felpörögtek az események.

 

– Korábban elindítottunk egy munkáltatóimárka-építést. Megkérdeztük a kollégáinkat arról, milyen értékeket testesít meg számukra az evosoft – mondta Erdei Ágnes, az evosoft Hungary Kft. szegedi telephelyének vezetője. Ezeket:

  • megbízhatóság,
  • jelenlét,
  • merészség,
  • fejlődés,
  • gondoskodás.

 

Erdei Ágnes azt is bevallotta, az interjúkés az eredmények után nem várt „döccenők” is voltak. Kezdetben ugyanis a kollégái furának találták, hogy hirtelen mindenhol megjelent ez az „ötösfogat” a cégnél.

 

 

A márkaépítéssel eredetileg négy dolgot szeretett volna elérni az evosoft:

  • szervezeti elkötelezettséget,
  • munkavállalói élményt,
  • a tudás átadását és
  • a példamutatást.

 

Ezen értékrendszer mentén kezdtek el dolgozni, majd jött a SASMob és vele jött a kérdés: hogyan lehetne a márkaépítést a fenntartható mobilitással összekapcsolni? Arra jutottak, a projektben részt véve a munkavállalóiknak nyújtott többletszolgáltatások segíthetnek a munkaerő megtartásában, ezzel máris kipipálható a szervezeti elköteleződés. És kellemesebb lehet a munkahelyi légkör is, ami értelemszerűen kedvezően befolyásolja a munkavégzés eredményét.

 

Erdei Ágnes

 

– Van olyan cég, amelyik céges autót ad, olyan is, ahol teljes home office-ban lehet dolgozni. Mi ezt nem tudjuk, és nem is szeretnénk csinálni. Agilis szoftverfejlesztési módszerrel dolgozunk, azaz jó, ha hetente két-három napot legalább bejönnek a dolgozóink. És nekünk az is fontos, hogy időnként egymás szemébe nézzünk, megigyunk egy kávét – mondta Erdei Ágnes, aki azt is aláhúzta, az evosoft környezettudatossági stratégiájában kiemelten kezeli az aktív és környezetbarát mobilitás elősegítését. Mindent megtesznek azért, hogy csökkentsék az autós közlekedéshez kapcsolódó költségeket, ráadásul belvárosi munkaadóként elemi érdekük a belváros terhelésének nagymértékű csökkentése.

 

Azaz kevesebb autó, több bicikli, több gyaloglás.

Ez az a hármasság, ami mentén mozog az evosoft. De ehhez kellettek azok a kérdőívek is, amik mentén a SASMob projektben elkezdtek ezzel foglalkozni. Kétszer is megkérdezték a munkavállalóikat, először a projekt indulásakor még a koronavírus-járvány előtt, másodszor egy évvel ezelőtt, amikor már bőven benne voltunk a járványban. Mindkét kérdőív eredménye nagyon tanulságos volt. És ugyan a fenntartható mobilitásért mindent megmozgattak, de ha a koronavírus-járvány mindent átalakít, akkor nekik is alkalmazkodniuk kellett: home office-szabályzatot alkottak, amit többször is módosítottak. Erdei Ágnes arról is beszélt, hogy a budapesti telephelyükön akarnak a legtöbben a mai napig otthonról dolgozni, míg Szegeden aki csak teheti, bemegy a Horváth Mihály utcai irodájukba.

 

A járvány első hulláma után, amikor újra megindult az élet, akkor ismét tudtak egy kicsit tenni a fenntartható mobilitásért. Például a kerékpár- és rollerflottájuk felfejlesztésében. – A kollégák előszeretettel használják a rendelkezésükre álló eszközöket, szerencsére. Sőt, celebritások lettünk, influenszereket is választottunk magunk közül. A magasabb és az alacsonyabb beosztásúak közül is választottunk példaképeket. Elkezdtünk megjelenni. Rendezvényeink lettek. Egy kicsit saját magunkat is ösztönöztük arra, hogy ha már kitaláltuk ezt, ha kimegyünk az emberek közé, akkor tényleg csináljuk ezeket rendesen. Egymást kezdték inspirálni a munkavállalóink. Jöttek a Facebook-csoportok, céges szinten elkezdtünk kerékpár- és lefutott kilométereket gyűjteni – elkapott minket a gépszíj. És ezeket a tevékenységeket a céges kommunikációs felületeinken, online közösségeinkben folyamatosan megjelentetjük, hogy tudják a kollégáink, mi minden történik – mondta Erdei Ágnes, aki végül azt is megjegyezte, ezt már nem lehet abbahagyni.

 

 

– Ápoljuk, gondozzuk, beszélni kell róla, és így fennmarad, megmarad. Az is a célunk, hogy az itt szerzett jó gyakorlatainkat a másik két telephelyünkön, Miskolcon és Budapesten is meg tudják valósítani, át tudjuk nekik adni. A fenntarthatóság ugyanis egy szexi, trendi téma. És mindent megteszünk azért, hogy még vonzóbbá tegyük.

 

Nyitóképünk az evosoft szegedi telephelyén készült.

 

A SASMob zárókonferenciájának korábbi előadásai

 

 

Tovább olvasom