Akkora kínálatbővülés lesz július 1-jétől az Újszeged–Mezőhegyes vasútvonalon, hogy azt el sem tudja képzelni!

Száz százalékkal több vonat közlekedik majd!
Garai Szakács László

2022. június 19. 10:07

Akkora kínálatbővülés lesz július
1-jétől az Újszeged–Mezőhegyes vasútvonalon, hogy azt el sem
tudja képzelni!

Egy helyett kettő motorvonat száguld végig Csongrád-Csanád megye alján, hogy aztán Nagylaknál, a román határ előtt északnak tartva Csanádpalota szélénél megállva átrobogjon Békés megyébe, Mezőhegyesre, ahol van akkorra vasútállomás, mint Szegeden, előbbi jellemzően az egykori cukorgyárnak, utóbbi sokkal inkább a történelemnek köszönhető, plusz nincs is nagyobbra szükség, valójában, jelen körülmények között, de mielőtt félreértenék: ez abszolút nem trianonos megjegyzés volt, sokkal inkább a közlekedési körülményekre adott reflexió.

 

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetnek köszönhetően a 121-es számú vasútvonalon most még egy pár szerelvény közlekedik. Ebből az egy párból lesz két pár, a vasútbarátok ezt hívják alibimenetrendnek: a MÁV-Start kipipálja a vasútvonalat, közlekednek rajta vonatok, igaz, mind a két vonat akkor közlekedik, amikor gyakorlatilag senki nem utazik. Tudják azt a vasúttársaságnál is, hogy ez így nem szolgáltatás, de muszáj járniuk erre is a szerelvényeknek, így a lehető legenergitakarékosabban oldják meg. A menetidő 1 óra 43 perc, a Csanádpalotának tartó buszok mindegyike gyorsabb, nem a települések szélén állnak meg, persze, hogy nem versenyképes erre felé a vasút.

 

De mivel vége a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzetnek, így a veszélyhelyzeti menetrendnek is vége kell lennie. Ezért közlekedik július 1-jétől egy helyett két személyvonat Újszeged és Mezőhegyes között.