A könnyű műfaj teljes nehéztüzérsége felvonul a Dóm téri Mamma Mia!-musicalben

Stahl Judit elsőként azt kérdezte Szirtes Tamás rendezőtől, mit gondol, mitől ilyen népszerű és megunhatatlan ez a musical.
A rendező szerint azért, mert kevés ilyen melegszívű és reményt adó darab van, mint a Mamma Mia!, és ezért pillanatok alatt rabul ejti a nézőket.
– Az a különlegessége a darabnak, hogy más előadásnál egy történethez írnak szöveget, itt a már meglévő ABBA-dalokhoz kerestek egy történetet.
Gallusz Nikolett a darab előéletéről azt is elárulta, hosszú évekig győzködték a producerek az együttes tagjait mire belementek abba, hogy felhasználják a dalaikat. Később maguk is elcsodálkoztak, hogy milyen gyorsan világhírű lett az előadás.
– Ez nem egy koncert, hanem kiváló előadás, aminek a szövege akár magában is megállná a helyét, sokadszor is élmény volt próbálni – mondta a Sam Carmichael bőrébe bújó Stohl András.
A beszélgetésből az is kiderült, a hazai ősbemutató óta már a négyszázadik előadásnál tartanak a Madách Színházban, de máig nincs teljesen készen a darab, mindig alakítanak rajta – legalábbis a rendező, Szirtes Tamás szerint, aki tíz éve folyamatosan próbálja tökéletesíteni az előadást.
– Az esküvői jelenet talán most itt, Szegeden meg fog születni – mondta.
A szegedi Szaszák Zsoltnak nagy álma volt, hogy egyszer játszhasson a musicalben, most végre magkapta Sky szerepét.
– Az előadásban van egy tengerpari jelenet, amikor békalábakkal kell végig sétálnom a színpadon. Hogy jól menjen a dolog, haza is vittem egy párat, igyekeztem sokat gyakorolni. Első alkalommal, amikor élesben besétáltam a színpadra az első mozdulatnál lerepült a lábamról a súlyos békaláb, meg sem állt az egyik táncosig.
Gallusz Nikolett elárulta, a darabban a szokottnál is fontosabb dramaturgiai szerepe van a jelmezeknek.
– Az a legenda járja a színészek között, hogy az öltözős szerepek nem jók. Ebben a darabban gyorsan és sokszor kell átöltöznöm, de szerintem ez egy kiváló szerep.
Arról is beszéltek a színészek, hogy külön koreográfiára dolgoznak hátul a takarásban az öltöztetők, sminkesek, fodrászok. Van olyan jelentek, ahol Donna Sharidannek egy perc alatt kell teljesen átöltöznie.
– Tépőzár vagy patent, ez itt kérdés! Ezen múlik egy előadás sikere – mondta tréfásan Szintes Tamás.
Nem könnyű a könnyű műfaj! – jelentették ki végül egybehangzóan a szereplők.
Gallusz Nikolett már személyi edzőt is alkalmaz, hogy megfelelő legyen az erőnléte előadás alatt a színpadon.
– A nézők nagyon hamar észreveszik, milyen testi és lelki kondícióban van egy színész, ezért karban kell tartani magunkat.
Szirtes Tamás szerint a jó színész egyszerre bír egy nehézsúlyú bokszoló állóképességével és egy költő lelki finomságával, ami erre a musicalre különösen érvényes – ennek igazságáról a remények szerint pénteken este a szegedi nézők is megbizonyosodhatnak.