Egy felmérés szerint 800 forintos benzinár felett a magyar autósok kétharmada letenné a kocsiját

Most még a hatósági benzinár miatt nincsenek gondban a magyar autósok, azonban amennyiben növekedni fog az üzemanyagok ára, sokan inkább nem ülnek majd volán mögé.
Vass Imre

2022. június 08. 17:27

Egy felmérés szerint 800 forintos benzinár felett a magyar
autósok kétharmada letenné a kocsiját

A G7 a Reacty Digital piackutatóval közösen készített ezer fős felmérést. A válaszadók 60 százaléka azt válaszolta, rendszeresen autózik. 

 

Közülük 32 százalék azt mondta, már 600 forintos benzinárnál letenné a kocsiját, 700 forint felett pedig további 18 százalék döntene így. További 100 forintos emelkedésnél még 16 százalék választana más közlekedési eszközt. Jelenleg az üzemanyagok piaci ára már ehhez közelít. 

 

Életkor tekintetében az idősebbek jóval árérzékenyebbek, náluk a lélektani határ már 600 forintnál van, míg a 18-29 korosztálynál ez a határ 700 forint. Az ő esetükben a megkérdezettek 50 százaléka ilyen árak mellett már szögre akasztaná a slusszkulcsot.

 

Természetesen van egy réteg, aki semmiféle képpen sem tenné le az autóját, ez a megkérdezettek 24 százaléka. Természetesen ez attól függ, hogy milyen keresettel rendelkeznek az illetők, 300 ezer forintos jövedelem esetében már kevésbé árérzékenyek az emberek. 

 

A felmérés érdekessége, hogy a megyeszékhelyen és a megyei jogú városokban lakók hamarabb lemondanának az autózásról, mint a kisebb településen élők. Ennek valószínűleg az az oka, hogy ők tömegközlekedéssel könnyebben meg tudják oldani a mindennapjaikat, míg például a falvakban élők nem.

 

Azok közül, akik letennék az autójukat, 50 százalék kerékpárra váltan. A közösségi közlekedést 43, a helyközi buszt és a gyaloglást 42-42, a vonatot 27, a városi eszközmegosztó hálózatokat (közösségi autó, bicikli, roller és hasonlók) pedig csak 4 százalék jelölte be (egy megkérdezett több alternatív eszközt is megjelölhetett).

 

Ezek az adatok inkább a városokban lakókra jellemzők, a kisebb településeken, falvakban kevesen választanák a tömegközlekedést, hisz az sok helyen naponta 2-3 buszt jelent csak.